Centre
|
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament
|
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable
|
Sin datos cargados |
Met. Docent
|
Estratègies d'ensenyança vinculades a models didàctics basats en l'aprenentatge per recepció i per descobriment |
Met. Avaluació
|
Examen Final amb material/treballs monogràfics
|
Bibliografia
|
ESCUDERO MUÑOZ, J.M.(Coord.): Diseño y desarrollo del curriculum en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE û Horsori, 1997 FERNANDEZ ENGUITA, M.: Sociología de las instituciones de educación secundaria. Barcelona: ICE û Horsori, 1997 HARGREAVES, A.; EARL, L.; y RYAN, J.: Una educación para el cambio: reinventar la educación de los adolescentes. Barcelona: Octaedro, 1998 OBIOLS, G. y DI SEGNI DE OBIOLS, S.: Adolescencia, posmodernidad y escuela secundaria. La crisis de la enseñanza media. Buenos Aires: Kapelusz, 1992 PUELLES, M. de (Dir.): Política, legislación e instituciones en la educación secundaria. Barcelona: ICE û Horsori, 1996 |
Continguts
|
Configuració històrica de l'ensenyança secundària: Les reformes comprensives. El cas singular del sistema educatiu espanyol. - La configuració de currículum en secundària: Política curricular de les últimes reformes (LOGSE i Llei de Qualitat). El desenrotllament curricular en els centres. - Estudiants i professorat de Secundària: Les transicions a les ensenyances mitjanes. Diversitat i desigualtat. La formació de les identitats professionals del professorat. - Organització de les institucions d'ensenyança secundària: Reestructuració escolar i autonomia. Regulacions de l'organització dels centres de Secundària.
|
Objetius
|
-Analitzar i valorar les circumstàncies històriques que determinen la configuració de l'educació secundària. -conéixer les polítiques curriculars de la ES de les últimes reformes educatives. -conéixer i aplicar procediments per al treball escolar amb els adolescents i els jóvens. -conéixer i analitzar les formes d'org. de les institucions escolars de secundària. |
URL de Fitxa
|
|