Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Es propiciarà l´autoaprenentatge i la participació de l´alumnat afavorint l´aprenentatge comprensiu, l´aplicació dels coneixemnets i la presa de decisions. En l´horari presencial es conjugaran les classes teòriques i pràctiques, seminaris, tutories...Es buscarà l´equilibri treball indivdual-equip. |
Met. Avaluació |
Avaluació serà continua, formativa i sumativa. Tècniques i instruments: exercicis escrits, treballs monogràfics,quadern d´activitats pràctiques, comentaris de text, legislació... Criteris: precisió conceptual, fomamentació teòrica, rigor metodològic, qualitat, bibliografia,aportació personal.. |
Bibliografia |
COLOM, A.J.(1987): Modelos de intervención socioeducativa, Narcea; Madrid. COLOM,A.J. i DOMÍNGUEZ,E.(1997): Introducción a la Política de la Educación, Areiel, Barcelona LOPEZ MARTIN, R.(2000): Fundamentos políticos de la Educación Social, Madrid, Ed. Sintesis. PETRUS ROTGER, A.(1995), "Educación Social y Políticas socioeducativas", Bordón, 47, 209-28. Id. (1997) (coord.): Pedagogia Social, Ariel, Barcelona. PUELLES BENÍTEZ, M.de(1987):Política y administración educativas, UNED, Madrid. Id.(1996): "Política de la Educación y Políticas Educativas: una aproximación teórica" en Innovación Pedagógica y Políticas Educativas, XI Congreso Nacional de Pedagogia, San Sebastián, pp. 449-467. VVAA(2000): Las estructuras del Bienestar en Europa, Fundación ONCE-Civitas, Madrid. |
Continguts |
l.-IDEOLOGIA, POLÍTICA I EDUCACIÓ SOCIAL. 1.1.- Aproximació conceptual a la Política de l´Educació Social. 1.2.- Dels àmbits d´intervenció als nou espais polítics d´actuació. 1.3.- Dimensió sociopolítica i ideològica de l´Educació Social. 2.-CULTURA DEL BENESTAR I POLÍTIQUES SOCIOEDUCATIVES. 2.1.- L´Estat de Benestar:origen i evolució històrica. 2.2.- Estat, societat i cultura del Benestar. 2.3.- Polítiques socioeducatives en la crisi de l´Estat de Benestar. 3.-EL MARC JURÍDIC DE LA DIMENSIÓ SOCIAL DE L'EDUCACIÓ 3.1.-Referències internacional i europees: implicacions en el context legal espanyol. 3.2.- Fonaments constitucionals. Articulació de les polítiques socioeducatives: legislació bàsica. 4.-L'ORDENAENT LEGAL EN EL CONTEXT DE L´ESTAT AUTONÒMIC. 4.1.- Estat autonòmic i temes socioeducatius: distribució de competències. 4.2.- Comunitats Autònomes i polítiques socioeducatives. Lleis de Serveis Socials. 4.3.- Polítiques d´educació social i competències municipals. 5.- COMUNITAT, SOCIETAT CIVIL I POLÍTIQUES SOCIOEDUCATIVES. 5.1.-Societat civil i demandes socioeducatives. 5.2.- La ciutat com a element vertebrador de polítiques socioeducatives |
Objetius |
Comprendre la importància de la perspectiva política en l'àmbit de l'educació social. Reflexionar sobre alguns dels nous espais polítics d'actuació oberts a l'educació social. Estblir les vinculacions existents entre democràcia, Drets Humans i polítiques socioeducatives. Analitzar la gènesi, consolidació i crisi de l'Estat de Benestar i les seves implicacions per a les polítiques socioeducativas. Conèixer els instruments jurídics d´intervenció socioeducativa derivats dels Programes, Declaracions, Convenis...Comprendre els diversos nivells d´articulació de les polítiques socioeducatives. |
URL de Fitxa |