Center |
Faculty of Philosophy and Educational Sciences |
Departament |
Education Theory |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Tutorial lectures, group work, study cases, debates, text commentary, drawing up programs, tuorials, information exchange forums and debate |
Met. Avaluació |
Final examination and project work |
Bibliografia |
a) Bibliografía básica: BELSKY, J.K. (1996) Psicología del envejecimiento. Barcelona. Masson. CUBERO, M.V. (1991) La animación sociocultural: una alternativa para la tercera edad. Mardrid. Siglo.XXI BALLESTEROS, R. (1992) Mitos y realidades sobre la vejez y la salud. Barcelona. S.G. COLOM, A.J. y ORTE, C. (2001) Gerontología educativa y social: Pedagogía social y personas mayores. Palma de Mallorca. Universidad de las Islas Baleares. GARCÍA, A. (1998) ôLa investigación-acción como marco de referencia de la intervención socialö en La investigación-acción como marco de referencia de la intervención social. Valencia. Nau Llibres. GARCÍA ARROYO, M.J. (1995) Entrenamiento de habilidades psicopersonales en la vejez. Salamanca. Amorú. SAEZ CARRERAS, J. (1997) La terce |
Continguts |
CONTENT 1. Age as part and consequence of the life process. 2. Theory of aging. 3. Psycho-social diagnosis of aging 4. Basic processes and individual aging. 5. Sensorial processes. - Process Memory. 6. Psychological processes. 7. Socialization models. 8. Retirement as an evolutionary process. 9. Expectations at the end of a professional life. |