Center |
Faculty of Philosophy and Educational Sciences |
Departament |
Education Theory |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Tutorized reading, cooperative work, case study, debate, text comment, programme elaboration, telematic tutorials, forums for the exchange of information and debate. |
Met. Avaluació |
Final examination and project work |
Bibliografia |
a) Bibliografía básica: BELSKY, J.K. (1996) Psicología del envejecimiento. Barcelona. Masson. CUBERO, M.V. (1991) La animación sociocultural: una alternativa para la tercera edad. Mardrid. Siglo.XXI BALLESTEROS, R. (1992) Mitos y realidades sobre la vejez y la salud. Barcelona. S.G. COLOM, A.J. y ORTE, C. (2001) Gerontología educativa y social: Pedagogía social y personas mayores. Palma de Mallorca. Universidad de las Islas Baleares. GARCÍA, A. (1998) ôLa investigación-acción como marco de referencia de la intervención socialö en La investigación-acción como marco de referencia de la intervención social. Valencia. Nau Llibres. GARCÍA ARROYO, M.J. (1995) Entrenamiento de habilidades psicopersonales en la vejez. Salamanca. Amorú. SAEZ CARRERAS, J. (1997) La terce |
Continguts |
CONTENTS 1. Aging as part and consequence of the process of life. 2. Theory of the aging. 3. Psycho-social diagnosis of aging 4. Basic processes and individual aging. 5. Sensorial processes. - Memory Process. 6. Psychological processes. 7. Socialization models. 8. Retirement as an evolutive process. 9. Expectations at the end of the professional activity. |