Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials |
Professor responsable |
G3065 - JAVIER GARCIA GOMEZ |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
Per mitjà de treballs pràctics i exercicis de classe. Donada l'orientació metodològica de la matèria, l'avaluació es basarà en les activitats participatives de l'alumne, per la qual cosa és recomanable l'assistència habitual. A més es realitzaren treballs pràctics i proves escrites |
Bibliografia |
García Gómez, J. I Nando J. (2000) Estratègies didàctiques en Educació Ambienta. Editorial Aljub. Màlaga. De Blas, D. i altres (1991). Resposta educativa a la crisi ambiental. CIDE. Madrid. Novo, M. (1995) L'Educació ambiental. Bases ètiques, conceptuals i metodològiques. Ed. Universitas Pardo, A. (1995) L'educació ambiental com a projecte. Ed. Horsori. Barcelona Rico M. (1990) Educació ambiental: disseny curricular. Ed. Cisell. Madrid. Velazquez de Castro, F. (1995) Educació Ambiental. Orientacions, activitats, experiències i materials. Ed. Narcea. Madrid. |
Continguts |
TEORIA 1.- Causa dels problemes ambientals: comparació cicles en la naturalesa i fluxos en els sistemes urbans. Àmbits d'actuació. Responsabilitat i implicació individual. 2.- Acció de l'home sobre el mig. Problemes Ambientals. Visió sistèmica. Sistematització dels problemes ambientals. 3.- Estratègia en educació en valors ambientals. Actituds i Valors 4.- L'EA en la gestió ambiental. L'EA en l'àmbit local. Programes d'educació ambiental no formal 5.- Anàlisi dels principals problemes ambientals. PRÀCTICA 1.- Exercicis sobre aplicació d'estratègies per a l'educació en valors ambientals 2.- Disseny d'un programa d'EA en l'àmbit local 3.- Estratègies de difusió i comunicació d'un programa d'EA 4.- Debats sobre alguns problemes ambientals |
Objetius |
Conéixer el marc conceptual de la matèria, tractant de revisar i actualitzar l'origen, objectius i conceptes de l'educació ambiental. Reflexionar sobre les visions davant de la problemàtica ambiental. I l'acció individual davant de les situacions de deteriorament ambiental. Conéixer les possibilitats de l'educació en el marc de la gestió ambiental Conéixer les possibilitats de l'Agenda 21 Local per al Desenvolupament Sostenible municipal. Capacitar als alumnes per a poder desenvolupar projectes i activitats educatives en l'àmbit de l'educ |
URL de Fitxa |