Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Selección de los tópicos del programa. Clases magistrales con ayuda de apuntes, esquemas, pizarra, retroproyector, cintas de vídeo, lectura de textos. Dinámica de grupos. Clarificación de dudas en tutorías. |
Met. Avaluació |
Examen Final i treball |
Bibliografia |
Banco Mundial (2001). Informe sobre el desarrollo mundial 2001/2002. Washington, Banco Mundial. Colom Cañellas, A.J. (2000). Desarrollo sostenible y educación para el desarrollo. Barcelona, Octaedro. Iyanga Pendi, A. (2003). Política de la Educación y la Globalización Neoliberal. Valencia, Universitat de València. Monclús, A. y otros (2001). Educación para el Desarrollo y la Cooperación Internacional. Madrid, Complutense. Ortega, P. y Mínguez, R. (1999). Educación, cooperación y desarrollo. Murcia, Obra Cultural de la Caja de Murcia. |
Continguts |
Polítiques i estratègies en educació de les organitzacions no governamentals en la cooperació al desenvolupament en *educación. Marcos conceptuals, teories, aportacions d'autors i posicions des de la política educativa a l'educació per al desenvolupament. Desenvolupar el pensament crític, partint d'arguments de base fonamentats a partir de conceptes abstractes, procedents també de diferents perspectives. |
Objetius |
-Conèixer l'evolució i situació actual de la Cooperació per al Desenvolupament i l'Educació. -Conèixer les aportacions de l'educació per al desenvolupament social i sostenible. -Avançar en l'adquisició de marcs conceptuals, teories, aportacions d'autors i posicions des de la política educativa a l'educació per al desenvolupament. -Desenvolupar el pensament crític, partint d'arguments de base fonamentats a partir de conceptes abstractes, procedents també de diferents perspectives. |
URL de Fitxa |