Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
-activa i participativa. -treballs individuals i en grup. -Lectures de sensibilització i crítica.-discussions en grup. |
Met. Avaluació |
Examen Final i treball |
Bibliografia |
Valverde (1996) El proceso de inadaptación social.Marfil. Olreus (1998) Conductas de acoso entre escolares. Morata. Hargreaves (1998) Una educación para el cambio. Octaedro. Giroux (2003) La inocencia robada. Morata. |
Continguts |
-DIVERSITAT CULTURAL I DESIGUALTAT SOCIAL: Complexitat dels fenòmens socioculturals. Noves formes d'exclusió social: Fracàs escolar, absentisme i marginació. Necessitat de reconstrucció crítica del paper de les institucions educatives per a afavorir cultura democràtica i ciutadania intercultural. Avaluació com a formació i Disciplina com a procés Socializador. -EXIT-FRACAS ESCOLAR: Estratègies i polítiques educatives. Polítiques igualitàries i els seus desiguals resultats. Repercussions organitzatives, personals, culturals, morals i polítiques en la cultura dels centres. L'escolarització com a construcció mental. La diversitat i el currículum comú. Respostes didàctiques i organitzatives. Conseqüències socials d'una determinada pràctica avaluadora. Polítiques de formació professional i ocupacional. Àmbits d'intervenció socioeducativa. |
Objetius |
- Anàlisi de la problemàtica socioeducativa actual i de les causes psicosocials determinants del fracàs i absentisme escolar. - Implicació dels alumnes en l'elaboració de programes i recursos comunitaris de suport als escolars en situacions d'inadaptació i risc social. - Coneixement de les polítiques de formació professional i ocupacional. |
URL de Fitxa |