Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G3040 - MANUEL PEREZ GIL |
Met. Docent |
Metodologia activa i participativa. Teoria com a conseqüència de la pràctica prèvia.Aplicació de noves tecnologies en processos d'autoaprenentatge. |
Met. Avaluació |
L'avaluació serà contínua i final. Contínua: per seguiment del procés d'aprenentatge i participació activa de l'alumne a classe. Final: per mitjà de proves teoricopràctiques sobre el contingut del programa desenrotllat a classe. |
Bibliografia |
Pérez Gil, M: Lenguaje musical. Ed.Gaspar. Valencia 2004. López d'Arenosa, Oliver A., Pildain J: Lenguaje musical 2. Ed. Real Musical. Madrid 1981. López d'Arenosa, E: Dictado Musical. Ed. Real Musical. Madrid 1976 Ferrera, Enric: Teoría musical y armonía moderna. Ed. Bosch Editor. Barcelona Escudero Garcia, MªPilar: Lenguaje musical y didáctica de la expresión musical II. Ed. Sant Pau. Madrid 1996. |
Continguts |
TEMA 1 EL SO COM A MATÈRIA PRIMERA PREMUSICAL So i soroll. So i silenci. Qualitats i elements essencials de la música. TEMA 2 FONAMENTS DEL LLENGUATGE MUSICAL Sistemes musicals. Conceptes de tonalitat i modalitat. TEMA 3 EL LLENGUATGE MUSICAL: EVOLUCIÓ HISTÒRICA. TEMA 4 ELEMENTS RÍTMICS DEL LLENGUATGE MUSICAL La duració dels sons: figures i silencis. Agrupacions de sons: el motiu o incís. Lectura, reconeixement, dictat i improvisació d'incisos rítmics. TEMA 5 ELEMENTS RÍTMICS DEL LLENGUATGE MUSICAL II Compàs:concepte i classes. Valoració regular i irregular. Línies divisòries i barres de conclusió. Signes de prolongació. Lligadura, puntet i calderó. Signes de repetició. Notes a contratemps. Síncopa. TEMA 6 ELEMENTS MELÒDICS DEL LLENGUATGE MUSICAL dissenys melòdics, fraseig, cadències, textura. Clau: concepte i classes. L'escala i els seus graus. Intervals: classificació. Intervals parells i imparells. Tonalitat i modalitat.Alteracions TEMA 7 LECTURA MUSICAL La lectura musical: formes de realització. Lectura de ritmes i entonacions, a vista amb i sense pentagrama.Lectures transportades. TEMA 8 ESCRIPTURA MUSICAL Normes ortogràfiques d'escriptura musical. TEMA 9 ELEMENTS HARMÒNICS DEL LLENGUATGE MUSICAL Concepte d'harmonia. Tríades.Harmonització de cançons.Tècniques d'acompanyament. TEMA 10 L'EXPRESSIÓ MUSICAL El moviment, el caràcter, el matís, l'accentuació i l'articulació TEMA 11 CREATIVITAT MUSICAL |
Objetius |
Practicar la tècnica musical mitjançant la solmització d'exercicis. Utilitzar les paraules amb la seua pròpia mètrica. Practicar la grafía i el dictat. Realitzar improvisacions rítmiques i melòdiques. Conéixer les formes elementals lied, cànon i rondó. Inventar senzilles cançons. Crear 'ostinati' rítmics i melòdics. Crear poliritmies. Conéixer les possibilitats del cos humà com a instrument musical. Introducció a l'harmonització de cançons. |
URL de Fitxa |