Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G7155 - AMPARO FOSATI PARREÑO |
Met. Docent |
Els conceptes s´explicarán mitjançant la presentació d´imatges artístiques, utilitaries i de dibuixos infantils. Es fomentará l´observació d´elements reals de l´entorn. Treballs individuals i en grup en práctiques de taller. Es realitzaran eixides a museus i exposicions. |
Met. Avaluació |
- Será continuada i fonamentada en l´adquisició dels coneiximents teórico-práctics del programa. Es valorará també, la comprensió reflexió i adaptació dels conceptes a les propostes metodológiques. |
Bibliografia |
BIBLIOGRAFIA BÁSICA: · ARNHEIM,R.(1973): El pensamiento visual. Eudeba, Buenos Aires. · ARNHEIM,R.(1979): Arte y percepción visual. Alianza, Madrid. · BALADA, M. y JUANOLA,R.(1987). La educación visual en la escuela. Paidós, Barcelona. · CHERRY, C. ( 1988): El arte en el niño en la edad preescolar. Ceac. Barcelona. · ESTRADA DIEZ, E. (1991): Génesis y evolución del lenguaje plástico de los niños. Mira Editores S.A. Zaragoza. · HARGREAVES, D.J. (1991). Infancia y Educación Artística. Ed. Morata, Madrid. · KELLOGG, R.: (1979).Análisis de la Expresión Plástica en Preescolar. Ed. Cincel, Madrid. · LOWENFEL, V.(1985). Desarrollo de la capacidad creadora. Ed. Kapeluz. Buenos Aires |
Continguts |
BLOC TEMÁTIC I: EL LLENGUATGE PLÁSTIC EN EL MARC DE L´EDUCACIÓ ARTÍSTICA. I.1. Percepció, expressió i comunicació. I.2. Conceptes básics: el alfabet plástic-visual. I.3. L´Imatge en les arts plástiques i als medis de comunicació. BLOC TEMÁTIC II:PROCESSOS EXPERIMENTALS II.1. Processos d´expressió plástica bidimensional. II.2. Processos d´expressió plástica tridimensional. II.3. Apreciació plástica dels estils del siglo XX BLOC TEMÁTIC III: METOLOGÍA. III.1. Análisi del desenvolupament del dibuix dels 6 als 12 anys. III.2. Planificació de continguts i activitats en relació al DCB. |
Objetius |
Adquirir els fonaments del llenguatge plástic. Coneixer ls técniques d´expressió plástica bi i tridimensional. Apreciar elsalors estétics, significatius i comunicatius de les obres d´art. |
URL de Fitxa |