Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
F0041 - VICENTE ALONSO BRULL |
Met. Docent |
Orff, amb les polirrítmies i la seua relació tempo-espacial, coordinació e improvisació. Kodaly, que utilitza fonemes rítmics i visualitza amb els gests de la ma els sons. Willems, associa el ritme a la vida física, la melodía a la vida afectiva, i l´harmonía a la vida intellectual. |
Met. Avaluació |
1. Assistència i participació activa en les classes. 2. Realització dels treballs proposats pel professor.3. Realització d´una prova final escrita i un altra práctica sobre els continguts treballats en el aula.4.Avaluació continua i final. |
Bibliografia |
- ALONSO, V. (1996). Sons i ritmes. Educació Primària (LOGSE). Llibro del professor. Quaderns de l´alumne. Nivells I - II. Edt.: Rivera Editors. València. - ALONSO, V. (1998). Sons i ritmes. Educació Primària (LOGSE). Llibro del professor. Quaderns de l´alumne. Nivells III - IV. Edt.: Rivera Editors. València. - HURTADO,J.LLOPIS,E.(2004)Repertori1.Voramar/Santillana. Valencia. -HURTADO,J.LLOPIS,E.(2004) Repertori 2. Voramar/Santillna. Valencia. - ESCUDERO, P. (1990). Didàctica musical activa: Nadales. Edt.: Real Musical. - LORAS, R. (1998). Aspecttes teórics del llenguatge musical. Rivera Editors. València. - LORAS, R. (2000). Ejercicis de Teoria, cuaderns 2 i 3. Rivera Editors. València. |
Continguts |
- Definició i análisis dels elements constitutius de la música. - Qualitats dels sons i aplicacions didáctiques. - Discriminació auditiva del ritme binari i ternari. - Lectura e improvisació d´estructures rítmiques elementals. - Utilizació dels mitjans de l´expressió musical. - Pràctica vocal e instrumental de les formes musicals elementals. - La cançó en l´escola: repertori i metodología. |
Objetius |
-Desenvolupament del llenguagte musical mitjançant el ritme, la veu i el moviment. - Potenciar el valor educatiu de la música mitjançant l´improvisació i la creativitat, tant vocal com instrumental. - Iniciació al cant individual i grupal. |
URL de Fitxa |