Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
H4315 - FRANCISCO PEREZ GONZALEZ |
Met. Docent |
La metodologia docent combinarà la lliçó magistral, amb el treball en xicotet grup i activitats pràctiques. Es realitzaran sessions pràctiques en les dates indicades en el calendari escolar. |
Met. Avaluació |
La teoria suposa el 80% i la pràctica el 20% de la qualificació final. L'alumne ha de superar ambdues parts per a aprovar. Es realitzarà un parcial en finalitzar el primer quadrimestre que permetrà eliminar matèria per a la primera convocatòria sempre que s'assoleixca una qualificació de 4,5. |
Bibliografia |
BERGER, K.S. y THOMPSON, A.R. (1997) Psicología del desarrollo. Infancia y adolescencia. Ed. Médica Panamericana. BERK, L.E. (1999) Desarrollo infantil. México. Prentice Hall. COLL, C., PALACIOS, J. Y MARCHESI, A. (2001). Desarrollo psicológico y educación. Volúmenes I y II. Madrid: Alianza. GONZALEZ, E. y BUENO, J.A. (2004). Psicología de la educación y del desarrollo en la edad escolar. Madrid: CCS. GONZALEZ-PIENDA, A. y cols. (2002). Manual de psicología de la educación. Madrid: Pirámide. PAPALIA, D.E. Y OLDS, S.W. (1997). Desarrollo humano. México: McGraw-Hill. TRIANES, M.V. y GALLARDO, J.A. (2003). Psicología de la educación y del desarrollo. Madrid: Pirámide. WOOLFOLK, A. (1996). Psicología educativa. México: Prentice Hall. |
Continguts |
TEMARI Psicologia del Desenvolupament. TEMA 1: Concepte, història, teories i models. TEMA 2: Metodologia d'investigació en psicologia. Dissenys d'investigació en psicologia del desenvolupament. TEMA 3: Desenvolupament sensorial i perceptual. TEMA 4: Desenvolupament psicomotor. TEMA 5: Desenvolupament psicolingüístic. TEMA 6: Desenvolupament cognitiu. TEMA 7: Desenvolupament afectiu-social. TEMA 8: Desenvolupament de la personalitat. TEMA 9: Desenvolupament psicosexual. Psicologia de l'Educació TEMA 10:La psicologia de l'educació com a disciplina científica. TEMA 11: Dissenys d'investigació en psicologia de l'educació. TEMA 12: Enfocaments clàssics de l'aprenentatge. TEMA 13: Enfocaments cognitius de l'aprenentatge.. TEMA 14: Enfocaments socials de l'aprenentatge. TEMA 15: Intel•ligència, personalitat i motivació. TEMA 16: Estratègies d'aprenentatge. TEMA 17: Interacció professor-alumne en el procés d?ensenyament/ aprenentatge. TEMA18: Interacció entre iguals en el procés d?ensenyament/ aprenentatge. TEMA 19: Relacions pares-Institució escolar. TEMA 19: Avaluació de l?aprenentatge escolar. TEMA 20: Avaluació instruccional |
Objetius |
En aquesta assignatura es pretén que els estudiants assoleixquen: 1. Esquemes conceptuals amples, comprensius, organitzats i precisos sobre el desenvolupament psicològic i de l'educació a l'edat escolar. 2. Habilitats d'anàlisi dels fenòmens relatius al desenvolupament psicològic i educatiu del xiquet. 3. Una perspectiva general de les aportacions de la psicologia als contextos educatius. |
URL de Fitxa |