Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G3047 - REMEDIOS CONCEPCIO DAUD PICO |
Met. Docent |
Classes teòriques amb projecció d'imatges. Classes pràctiques amb realització de treballs individuals i en grups. Propostes de participació dels alumnes per a la comprensió dels temes exposats. |
Met. Avaluació |
Coneixement i assimilació dels conceptes teòrics del Programa. Realització dels treballs pràctics correcta i adequadament respecte al procés i al resultat. Interés i participació en l'aprenentatge. Assistència a classe amb una obligatorietat del 80% de la totalitat. |
Bibliografia |
ARNHEIM, R. (1976): Arte y percepción visual. Eudeba. Buenos Aires. ARNHEIM, R. (1986): El pensamiento visual. Paidós. Barcelona. AUSTIN, J.L. ((1985): Sentido y percepción. Técnos. Madrid. BERGER, J. (2000): Modos de ver. Gustavo Gili. Barcelona. DAUD, C. (2003): Percepción visual, aprendizaje imaginativo. Intertécnica. Valencia. DONDIS, D. (1985): La sintaxis de la imagen. Gustavo Gili. Barcelona. EISNER, E. (1995): Educar la visión artística. Paidós. Barcelona. GOMBRICH, E.H. (1979): Arte e ilusión. Gustavo Gili. Barcelona. GOMBRICH, E.H. (2003): Los usos de las imágenes. Debate. Barcelona. PANOFSKY, E. (1979): El significado de las artes visuales. Alianza. Madrid. ROCK, I. (1985): La percepción. Labor. Barcelona. |
Continguts |
La percepció: sentits, estímuls i sensacions. Percepció visual: processos i il?lusions òptiques. Percepto, imatge i realitat. Imatges mentals: imatge mnémica, postimatge, onírica i eidètica. El pensament visual: imaginar i construir. La psicologia de la forma: teories de la Gestalt. La forma. L'espai: representació dels objectes segons la seua posició, situació i punt de vista. La llum i el clarobscur. El color: interacció i harmonies. La composició artística: orde, equilibri i estructures bàsiques. La imatge com a vehicle d'expressió, comunicació, informació. Imatge natural, creada i registrada. Significat i funció de la imatge: signes, símbols i senyals. Avantguardes artístiques del segle XX. Polisèmia de la imatge: denotació i connotació. Lectura de la imatge: anàlisi formal. Interpretació simbòlica de la imatge. La imatge com a recurs didàctic. |
Objetius |
Conéixer els processos bàsics de la percepció visual. Desenvolupar la sensibilitat. Analitzar i interpretar els elements formals de la composició artística i les qualitats comunicatives de la imatge. Conéixer les funcions de la imatge en els seus diferents contextos. Apreciar els valors expressius i significatius de les imatges plàstiques del nostre entorn. |
URL de Fitxa |