Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
S'utilitzarà una metodologia activa basada en la:-exposició teòrica, el diàleg i la discussió d'idees,-realització d'experiències pràctiques per a aplicar els coneixements teòrics.-la reflexió sobre el procés d'enseny-aprenen i sobre els resultats per a reajustar-los si se estima convenient. |
Met. Avaluació |
L'avaluació es realitzarà a partir de la valoració d'exercicis tant teòrics com pràctics. Sent necessari per a aprovar l'assignatura haver aprovat tots els exercicis que s'especifiquen en el programa corresponent. Es valorarà el treball i l'esforç realitzat, la participació en classe... |
Bibliografia |
ALONSO, M. y MATILLA, L. (1990). Imágenes en acción. Madrid. Akal. APARICI, R. (1993). La revolución de los medios audiovisuales. Madrid. De la Torre. FERRES PRATS, J. y MARQUES GRAELLS, P.L (1996). Comunicación educativa y nuevas tecnologías. Barcelona. Praxis. INSA GHISAURA, D. y MORATA SEBASTIÁN, R. (1998). Multimedia e Internet. Las nuevas tecnologías aplicadas en la formación. Madrid. Paraninfo. MASTERMAN, L. (1993). La enseñanza de los medios de comunicación. Madrid. De la Torre. |
Continguts |
BLOC I. ALGUNES QÜESTIONS PRÈVIES PER A REPENSAR LA INTEGRACIÓ CURRICULAR DE LES NOVES TECNOLOGIES EN L'ESCOLA. . Teories curriculars subjacents en la integració curricular de les noves tecnologies. . Societat, noves tecnologies, educació i escola. . La integració curricular de les noves tecnologies i el sistema escolar. BLOC II. LA INTEGRACIÓ CURRICULAR DELS MITJANS AUDIOVISUALS I INFORMÀTICS COM A RECURSOS I COM CONTINGUTS DIDÀCTICS EN LES ESCOLES. . Alfabetització informàtica i ensenyança. (Hardware, Software, Internet, ...) . Alfabetització audiovisual i ensenyança. . Mitjans audiovisuals, mitjans de comunicació de masses i ensenyança. . Anàlisi crítica dels usos escolars dels mitjans audiovisuals i informàtics. . Disseny i avaluació de mitjans audiovisuals i informàtics. . Organització de les noves tecnologies en els centres escolars. |
Objetius |
Elaborar pautes per a la integració curricular de les noves tecnologies, com continguts i com a recursos didàctics en les aules escolars, per a formar a una ciutadania lliure i crítica en la societat de la informació que vivim. Iniciar l'alumnat en el maneig d'equips, en la lectura d'imatges, en l'estudi dels mitjans de comunicació de masses, en la recerca, anàlisi i producció de materials audiovisuals i informàtics, en el disseny i en la valoració d'usos didàctics d'estos mitjans ... Que l'alumne/a vaja construint activament i conscientment el seu pensament professional en esta matèria |
URL de Fitxa |