Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13198 L'Ensenyament de Llengües en Contacte - M.EDUC.INFANTIL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de la Llengua i la Literatura
Professor responsable
F9122 - VICENT MIRALLES MARTI
Met. Docent
Met. Avaluació
L?avaluació final del curs tindrà en compte:
--La competència lingüística i comunicativa de l?estudiant, tant oral com escrita
--El nivell aconseguit en l?adquisició de coneixements i habilitats
específiques de la matèria
--El domini de mètodes, tècniques i altres capacita
Bibliografia
A.A.D.D.: 1995, Actes del 1er. Congrés de l?Escola Valenciana. Federació Escola Valenciana. València
A.A.D.D.: 1990, Didáctica de las segundas lenguas. Estrategias y recursos. Aula XXI/ Santillana, Madrid.
A.A.D.D.:1999, Ensenyament de llengües i plurilingüisme. I Congrés Internacional de Didàctica de la llengua i la literatura. Universitat de València.
A.A.D.D.: 1996, Estudios sobre la adquisición del castellano,

Continguts
1. Contacte de llengües i conflicte lingüístic
Bilingüisme, diglòssia i substitució lingüística
Repercussions en lÆàmbit escolar
2. Política lingüística i ensenyament
Abast del concepte
Models dÆactuació a lÆEstat Espanyol
Llengües i ensenyament a la Comunitat Europea
3. LÆEducació bilingüe: models i principis psicopedagògics
Situacions de submersió lingüística
Programes de transició
Programes de manteniment
Programes dÆimmersió
4. Els programes dÆimmersió
Context pedagògic i context social
Models dels diferents programes dÆimmersió
Característiques i disseny
5. La legislació lingüística al País Valencià
Panorama històric
La Llei dÆÚs i Ensenyament del Valencià
Directrius aplicades al món escolar en matèria lingüística
Objetius
Conéixer les conseqüències de les situacions de contacte de llengües en el sistema educatiu.
Descobrir les dificultats i les possibilitats d?una escola i d?una societat amb dues llengües oficials.
Comparar el cas valencià amb altres models a nivell estatal i internacional.
Conéixer els principals models d?educació bilingüe.
Conéixer la legislació bàsica que regula la incorporació de les llengües en el nostre sistema educatiu.
Valorar la diversitat lingüística com a factor d?enriquiment personal i alhora d?integració social.

URL de Fitxa