Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials |
Professor responsable |
H0205 - VALENTIN GAVIDIA CATALAN |
Met. Docent |
Implicació de l'alumnat en la investigació dels problemes d'ensenyança-aprenentatge de l'Educació per a la Salut en l'Ensenyança Primària. Realització de propostes didàctiques basades en el canvi conceptual, metodològic i actitudinal. |
Met. Avaluació |
La qualificació s'obtindrà dels següents elements aportant cada un d'ells el percentatge que s'indica: a) Memòria o Examen del curs: 40% b) Elaboració de materials didàctics per a l'ensenyança de l'Educació per a la Salut: 40% c) Activitats complementàries: 20%. |
Bibliografia |
BANET, E. (2001): Els processos de nutrició humana. Madrid: Síntesi. col. Síntesi educació. BARRAGÀ MEDERO, F. (1991): L'Educació Sexual. Guia teòrica i pràctica. Barcelona: Paidós. GAVIDIA, V. i GUILLÉN, E. (1991): El tabac. Quadern del professor i de l'alumne. València: Conselleries de Cultura, Educació i Ciència, i de Sanitat i Consum GAVIDIA, V. i RODES, Mª.J. (2000). Desenvolupament de l'Educació per a la Salut i del Consumidor en els Centres Docents. Ministeri d'Educació i Cultura. CIDE. JUNTA D'ANDALUSIA. ( 2a ed. 1990): Proposta d'Educació per a la Salut en els centres docents. Conselleria de Salut. MEC (1993): Temes transversals i desenvolupament curricular. Madrid: Secretària d'estat d'Educació. |
Continguts |
1.FONAMENTS TEÒRICS: Concepte actual de Salut i Malaltia Malalties tradicionals i factors de risc actuals. Importància i necessitat l'Educació per a la Salut. Actituds i conductes. Com aconseguir conductes saludables?. L'autoestima i l'entorn. L'EPS en l'Escola. La transversalitat. Concreció d'un currículum d'Educació per a la Salut. L'Escola saludable i l'Escola Promotora de Salut. 2.HIGIENE PERSONAL L'Aparell locomotor i la Higiene postural. Els Òrgans dels sentits i la Higiene corporal El Medi pròxim (animals domèstics, soroll, aigua, aire, etc.) i la Higiene ambiental. Les Vacunes. 3.ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ Mites i errors de l'alimentació Aliments i nutrients La dieta: un problema d'equilibri. Prevenció dels trastorns de les conductes alimentàries 4.EQUILIBRI PERSONAL La sexualitat com a dimensió afectiva. Oci i temps lliure. Activitat i descans La societat de consum. Moda i Publicitat 5.ESTILS DE VIDA SALUDABLES Factors que intervé en els estils de vida. La prevenció de la Drogoaddicció. El problema de la Sida. |
Objetius |
Conéixer els aspectes essencials del procés d'ensenyança-aprenentatge de l'Educació per a la Salut en l'Ensenyança Primària. Iniciar-se en la presentació de propostes didàctiques globalitzadores, amb una metodologia innovadora, que perseguisca obtindre el canvi conceptual, metodològic i actitudinal. Conéixer la problemàtica més important de l'Educació per a la Salut per a realitzar una adequada programació dirigida a l'alumnat d'ensenyança primària. Analitzar críticament l'entorn i els estils de vida, així com les dificultats existents per a desenvolupar estils de vida saludables |
URL de Fitxa |