Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13188 Educació per a la Salut - M.AUDIC.LLENG.00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials
Professor responsable
H0205 - VALENTIN GAVIDIA CATALAN
Met. Docent
Implicació de l'alumnat en la investigació dels problemes d'ensenyança-aprenentatge de l'Educació per a la Salut en l'Ensenyança Primària.
Realització de propostes didàctiques basades en el canvi conceptual, metodològic i actitudinal.
Met. Avaluació
La qualificació s'obtindrà dels següents elements aportant cada un d'ells el percentatge que s'indica:
a) Memòria o Examen del curs: 40%
b) Elaboració de materials didàctics per a l'ensenyança de l'Educació per a la Salut: 40%
c) Activitats complementàries: 20%.
Bibliografia
BANET, E. (2001): Els processos de nutrició humana. Madrid: Síntesi. col. Síntesi educació.
BARRAGÀ MEDERO, F. (1991): L'Educació Sexual. Guia teòrica i pràctica. Barcelona: Paidós.
GAVIDIA, V. i GUILLÉN, E. (1991): El tabac. Quadern del professor i de l'alumne. València: Conselleries de Cultura, Educació i Ciència, i de Sanitat i Consum
GAVIDIA, V. i RODES, Mª.J. (2000). Desenvolupament de l'Educació per a la Salut i del Consumidor en els Centres Docents. Ministeri d'Educació i Cultura. CIDE.
JUNTA D'ANDALUSIA. ( 2a ed. 1990): Proposta d'Educació per a la Salut en els centres docents. Conselleria de Salut.
MEC (1993): Temes transversals i desenvolupament curricular. Madrid: Secretària d'estat d'Educació.
Continguts
1.FONAMENTS TEÒRICS:
Concepte actual de Salut i Malaltia
Malalties tradicionals i factors de risc actuals.
Importància i necessitat l'Educació per a la Salut.
Actituds i conductes. Com aconseguir conductes saludables?. L'autoestima i l'entorn.
L'EPS en l'Escola. La transversalitat.
Concreció d'un currículum d'Educació per a la Salut.
L'Escola saludable i l'Escola Promotora de Salut.
2.HIGIENE PERSONAL
L'Aparell locomotor i la Higiene postural.
Els Òrgans dels sentits i la Higiene corporal
El Medi pròxim (animals domèstics, soroll, aigua, aire, etc.) i la Higiene ambiental. Les Vacunes.
3.ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ
Mites i errors de l'alimentació
Aliments i nutrients
La dieta: un problema d'equilibri.
Prevenció dels trastorns de les conductes alimentàries
4.EQUILIBRI PERSONAL
La sexualitat com a dimensió afectiva.
Oci i temps lliure. Activitat i descans
La societat de consum. Moda i Publicitat
5.ESTILS DE VIDA SALUDABLES
Factors que intervé en els estils de vida.
La prevenció de la Drogoaddicció.
El problema de la Sida.
Objetius
Conéixer els aspectes essencials del procés d'ensenyança-aprenentatge de l'Educació per a la Salut en l'Ensenyança Primària.
Iniciar-se en la presentació de propostes didàctiques globalitzadores, amb una metodologia innovadora, que perseguisca obtindre el canvi conceptual, metodològic i actitudinal.
Conéixer la problemàtica més important de l'Educació per a la Salut per a realitzar una adequada programació dirigida a l'alumnat d'ensenyança primària.
Analitzar críticament l'entorn i els estils de vida, així com les dificultats existents per a desenvolupar estils de vida saludables
URL de Fitxa