Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes magistrals. Utilització de medis audiovisuals i informàtiques. Activitats pràctiques. |
Met. Avaluació |
Examen dels continguts teòrics i avaluació de les activitats pràctiques. |
Bibliografia |
ARNÁIZ SÁNCHEZ, P (2.003): Educación inclusiva: una escuela para todos. Archidona, Aljibe. GRAU RUBIO, C. (1.994): Educación especial (integración escolar y necesidades educativas especiales). Valencia: Promolibro. GRAU RUBIO, C. (1.998): Educación especial (de la integración escolar a la escuela inclusiva). Valencia: Promolibro SALVADOR MATA, F. (2.001): Enciclopedia Psicopedagógica de Necesidades educativas Especiales. Tomo I y II. Archidona, Aljibe SÁNCHEZ PALOMINO, A. y TORRES GONZÁLEZ, J.A. (1.997): Educación especial I: una perspectiva curricular, organizativa y profesional y Educación especial II: Ámbitos específicos de intervención. Edt. Pirámide. |
Continguts |
1.- Desenrotllament històric de l'Educació Especial. 2.- La legislació espanyola actual i l'Educació Especial. 3.- Aspectes organitzatius de l'Educació Especial . 4.- Aspectes curriculars de l'Educació Especial. 5.- Paradigmes científics en l'Educació Especial . 6.- Models científics en Educació Especial. 7- Intervenció psicopedagògica en deficiències motóricas. 8.- Intervenció psicopedagògica en deficiències auditives. 9.- Intervenció psicoeducativa en deficiència visual. 10.- Intervenció psicoeducativa en deficiència mental. 11. - Intervenció psicoeducativa en malalties cròniques. 12. Estudi de casos. Resum i opinió personal sobre els vídeos.Comentari de textos històrics. Confecció d'adaptacions curriculars.Maneig d'ajudes tècniques i Sistemes de Comunicació. Utilització d'aplicacions informàtiques específiques i d'INTERNET.Estudi de materials curriculars.Anàlisi de diferents estratègies educatives. Estudi dels suports d'un centre docent. |
Objetius |
Conéixer: l'evolució històrica i el marc legal de l'Educació Especial; les principals estratègies organitzatives i el disseny del currículum per a l'escola inclusiva; els principals paradigmes d'investigació ; i les diferents estratègies didàctiques per a atendre als alumnes amb n.ee derivades de deficiències sensorials, motrius, psíquiques i per malaltia. Afavorir actituds favorables cap als xiquets amb nee |
URL de Fitxa |