Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13181 Desenvolupament de l'Expressió Plàstica i la seua Didàctica - M.EDUC.INFANTIL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música
Professor responsable
F7117 - BELEN SEGURADO CORTES
Met. Docent
La materia és teorico-pràctica. En la teoria,impartida pel profesor es concretaran:els conceptes bàsics i la bibliografia.La práctica sera individual o grupal i es realitzara a l'aula específica. Els treballs teòrics es proposan a partir dels Blocs I i II.
Met. Avaluació
L´avaluació es continuada i fonamentada en l'adquisició dels
coneiximents teórics-práctics del programa. És valorarà la
comprensió, reflexió i adaptació dels conceptes a les propostes metodológiques.Es important l'assistència continuada i participativa en les propostes de mòdul.
Bibliografia
- CHERRY, C.( 1982): El arte en los niños de preescolar. Ceac. Barcelona.
- EISNER, E.W. (1995): Educar la visión artística. Paidós, Barcelona.
- DE BARTOLOMEIS, F.( 1994): El color de los pensamientos y de los sentimientos.Octaedro-Rosa Sensat. Barcelona.
- KELLOGG, R.: (1979).Análisis de la Expresión Plástica en Preescolar. Cincel, Madrid.
- LOWENFELD, V. y LAMBERT BRITTAIN, N (1985): Desarrollo de la capacidad creadora.Kapelusz, Buenos Aires.
- TORRES I TARRÉS, M. y JUANOLA I ARGEMÍ, R. (1998). Rosa Sensat, Barcelona.Dibuixar: mirar i pensar.
- VV.AA.(2001) La Educación visual y plástica hoy.Capt.2."Expresión Plástica y Educación Infantil".Graó, Barcelona.
- VV.AA.(1989): Diseño Curricular Base de Educación Infantil . Generalitat Valenciana. Valencia
Continguts
BLOC TEMÀTIC I. DESENVOLUPAMENT DE L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA INFANTIL ESPONTÀNIA..
I.1. El dibuix com a reflex del desenvolupament : motriu, perceptiu, social, estètic i intel.lectual.
I.2. Etapa del Gargot.
I.3. Etapa Preesquemàtica.
I.4. Etapa Esquemàtica.
BLOC TEMÀTIC II. METODOLOGIA.
II.1. Continguts, seqüencialització i avaluació en el Projecte Curricular .
II.2. La Motivació.
BLOC TEMÀTIC III. EL MODELATGE EN L'EDUCACIÓ INFANTIL.
III.1. Concepte: Espai, volum, estructura, forma, matèria i textura.
III.2. Didàctica de la modelatge en l'Educació Infantil. Materials i tècniques.
III.3. Activitats: modelatge en argila.
BLOC TEMÀTIC IV. LA PINTURA EN L'EDUCACIÓ INFANTIL.
IV.1. Concepte de pintura: Composició i color.
IV.2. Didàctica de la pintura en l'Educació Infantil.
IV.3. Activitats: Processos d'observació, expressió i experimentació amb guache-tempera, ceres...
BLOC TEMÀTIC V. LES IMATGES EN L'EDUCACIÓ INFANTIL.
V.1. Lectura i interpretació d'imatges.
V.2. Creació d'imatges , seqüenciades o simultànies
V.3. Didàctica de la imatge visual i plàstica en l'Educació Infantil.
Objetius
- Potenciar el coneiximent i utilització de materials i
tècniques plàstiques clarificant previament els conceptes i les intencions.
- Conéixer els aspectes evolutius de l´expressiò gràfica infantil.
- Dotar de solucions medotologiques i curriculars
al futur mestre/a en l´Area de Expressió Plàstica.
- Desenvolupar i fiançar les capacitats creatives, expressives i comunicatives mitjançant del Llenguatge Plàstic.
URL de Fitxa