Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
F7117 - BELEN SEGURADO CORTES |
Met. Docent |
La materia és teorico-pràctica. En la teoria,impartida pel profesor es concretaran:els conceptes bàsics i la bibliografia.La práctica sera individual o grupal i es realitzara a l'aula específica. Els treballs teòrics es proposan a partir dels Blocs I i II. |
Met. Avaluació |
L´avaluació es continuada i fonamentada en l'adquisició dels coneiximents teórics-práctics del programa. És valorarà la comprensió, reflexió i adaptació dels conceptes a les propostes metodológiques.Es important l'assistència continuada i participativa en les propostes de mòdul. |
Bibliografia |
- CHERRY, C.( 1982): El arte en los niños de preescolar. Ceac. Barcelona. - EISNER, E.W. (1995): Educar la visión artística. Paidós, Barcelona. - DE BARTOLOMEIS, F.( 1994): El color de los pensamientos y de los sentimientos.Octaedro-Rosa Sensat. Barcelona. - KELLOGG, R.: (1979).Análisis de la Expresión Plástica en Preescolar. Cincel, Madrid. - LOWENFELD, V. y LAMBERT BRITTAIN, N (1985): Desarrollo de la capacidad creadora.Kapelusz, Buenos Aires. - TORRES I TARRÉS, M. y JUANOLA I ARGEMÍ, R. (1998). Rosa Sensat, Barcelona.Dibuixar: mirar i pensar. - VV.AA.(2001) La Educación visual y plástica hoy.Capt.2."Expresión Plástica y Educación Infantil".Graó, Barcelona. - VV.AA.(1989): Diseño Curricular Base de Educación Infantil . Generalitat Valenciana. Valencia |
Continguts |
BLOC TEMÀTIC I. DESENVOLUPAMENT DE L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA INFANTIL ESPONTÀNIA.. I.1. El dibuix com a reflex del desenvolupament : motriu, perceptiu, social, estètic i intel.lectual. I.2. Etapa del Gargot. I.3. Etapa Preesquemàtica. I.4. Etapa Esquemàtica. BLOC TEMÀTIC II. METODOLOGIA. II.1. Continguts, seqüencialització i avaluació en el Projecte Curricular . II.2. La Motivació. BLOC TEMÀTIC III. EL MODELATGE EN L'EDUCACIÓ INFANTIL. III.1. Concepte: Espai, volum, estructura, forma, matèria i textura. III.2. Didàctica de la modelatge en l'Educació Infantil. Materials i tècniques. III.3. Activitats: modelatge en argila. BLOC TEMÀTIC IV. LA PINTURA EN L'EDUCACIÓ INFANTIL. IV.1. Concepte de pintura: Composició i color. IV.2. Didàctica de la pintura en l'Educació Infantil. IV.3. Activitats: Processos d'observació, expressió i experimentació amb guache-tempera, ceres... BLOC TEMÀTIC V. LES IMATGES EN L'EDUCACIÓ INFANTIL. V.1. Lectura i interpretació d'imatges. V.2. Creació d'imatges , seqüenciades o simultànies V.3. Didàctica de la imatge visual i plàstica en l'Educació Infantil. |
Objetius |
- Potenciar el coneiximent i utilització de materials i tècniques plàstiques clarificant previament els conceptes i les intencions. - Conéixer els aspectes evolutius de l´expressiò gràfica infantil. - Dotar de solucions medotologiques i curriculars al futur mestre/a en l´Area de Expressió Plàstica. - Desenvolupar i fiançar les capacitats creatives, expressives i comunicatives mitjançant del Llenguatge Plàstic. |
URL de Fitxa |