Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
I4297 - RAFAEL FERNANDEZ MAXIMIANO |
Met. Docent |
Emprarem una metodología activa i participativa on els continguts a aprendre es vivenciaran a nivell sensorial abans de la seua conceptualització. Es reservarà un hora setmanal per a treball tutelat tant de la part pràctica com la teòrica en xicotet grup. |
Met. Avaluació |
L'avaluació es contínua i es basa en l'observació, treballs i examen final que constarà d'una part pràctica (cantar i llegir musica: veu/flauta) i d'altra teòrico-pràctica de contingutds treballats en classe.Es necesaria l'assistencia a las classes el menys el 80% |
Bibliografia |
Bernal, J, y Calvo,L 2000 DIDÁCTICA DE LA MÚSICA: LA EXPRESIÓN MUSICAL EN LA ED. INFANTIL. Ed. Aljibe. Málaga . Companon, G. Thoet, M. 1975 LA EDUCACIÓN DEL SENTIDO RÍTMICO. Kapeluz. Buenos Aires. Font, R. 1986 EL RITMO EN LA EDUCACIÓN PREESCOLAR. Ediciones Paulinas. Madrid. Huntzel-Hasen, M. 1981 EDUCACIÓN MUSICAL PRECÓZ Y ESTIMULACIÓN AUDITIVA. Médico.Técnica. Barcelona. Lledó, A. 1986 INICIACIÓN AL MUNDO SONORO A TRAVÉS DE LA CANCIÓN POPULAR. Ecir. Valencia. Lledó,A.2000. APUNTS CLASSE Serra,R.1999. APUNTS CLASSE Serra,R y Navarro,A. 1996 Vídeo:Glabalización de las areas E.física i música. U.V. Serra,R.2003. Libro de actas pag.135-147 V JORNADAS DESAFIO DEL JUGUETE EN EL S.XXI |
Continguts |
MÚSICA I EDUCACIÓ Aportacions de la música a l'educació infantil. FORMACIÓ INSTRUMENTAL Característiques del so. Objectes sonor i intruments musicals Creació d'acompanyaments senzills, aplicats al cant i al moviment. Iniciació a la flauta dolça. Repertori. FORMACIÓ VOCAL I AUDITIVA Tècnica vocal: emissió, articulació i expressió. Sincronització de veu/moviment, veu/percussió Reconeixement auditiu de continguts musicals. LECTURA MUSICAL Iniciació a la lectura musical. Anàlisi sobre partitures de cançons i melodies. Lectura i interpretació d'acompanyaments senzills. Interpretació amb veu/flauta de cançons i melodies amb les tonalitats sencilles. DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ MUSICAL Aplicació a l'etapa infantil de: les qualitats del so i formes musicals. Característiques de la veu infantil. Criteris de selecció de cançons aplicades a l'etapa. Metodologia a seguir per a ensenyar una cançó. Didàctica de l'audició musical activa. Harmonia bàsica aplicada a l'etapa infantil. |
Objetius |
Manifestar una actitud oberta i participativa Adquirir unes habilitats auditives, vocals i sensomotrius. Ser capaç de cantar i ensenyar a altres amb afinació i sentit rítmic. Aconseguir una autonomia en la lectura musical de melodies senzilles. Saber aplicar d'una manera pràctica, continguts bàsics de didàctica musical adequats a l'etapa infantil. |
URL de Fitxa |
rafael.fernandez-maximiano@uv.es |