Inicio > Primer y segundo ciclo > Titulación > Asignatura > Ficha técnica

Ficha técnica de una asignatura en una titulación

13179 Desarrollo de Habilidades Lingüísticas y su Didáctica II: Catalán - M.EDUC.INFAN.00-ONT-


Centro
Facultad de Magisterio
Departamento
Didáctica de la Lengua y la Literatura
Profesor responsable
G8123 - PAULINA RIBERA ARAGUETE
Met. Docent
Met. Avaluació
- -
Bibliografia
BIBLIOGRAFIA BÀSICA

BRUNER, J.: La parla dels infants. Eumo, Vic, 1987.
FIGUERAS, C. i PUJOL, M.A. Els racons de treball. Eumo, Barcelona, 1988.
FONS, M.: Llegir i escriure per viure. Alfabetització inicial i ús real de la llengua escrita a l'aula. La Galera, Barcelona, 1999
JULIÀ, T.: Encetar l'escriure. Per un aprenentatge lúdic i funcional de la llengua escrita. Rosa Sensat, Barcelona, 1995.
LAGUÍA, M.J.i VIDAL, C.: Racons d'activitat a l'escola bressol i parvulari. Graó, Barcelona, 1990.
PUJOL, M.i ROCA, N.: Treballar per projectes a parvulari. Eumo, Vic, 1991.
TEBEROSKY, A.: Psicopedagogia del llenguatge escrit. IME, Barcelona, 1988.
VIGOSTSKY, L.S.: Pensament i llenguatge. Eumo-Diputació de Barcelona, Bar

Continguts
Bloc 1. Currículum i programació

Tema 1. El Currículum de llengua per a Educació Infantil

Tema 2. La programació dels continguts: unitats didàctiques, racons de joc i
tallers, projectes de treball, seqüències didàctiques i centres d'interés.

Bloc 2. Desenvolupament de la llengua oral

Tema 3. Bases lingüístiques, psicolingüístiques i psicopedagògiques

Tema 4. La interacció comunicativa a l'aula i el seu aprofitament didàctic

Tema 5. Els subsistemes de la llengua: el discurs. Activitats, jocs i recursos.

Tema 6. Els subsistemes de la llengua: la morfosintaxi, el lèxic i la fonètica
fonologia. Activitats, jocs i recursos.

Bloc 3. El primer aprenentatge del llenguatge escrit

Tema 7. Els mètodes "tradicionals". El tema dels prerequisits

Tema 8. El llenguatge escrit: sistema d'escriptura i gèneres escrits.

Tema 9. La construcció del sistema d'escriptura.

Tema 10. El constructivisme a l'aula: activitats, estratègies i recursos.

Tema 11. Comunicació i funcionalitat: lectura i escriptura de gèneres
textuals escrits.

Bloc 4. Bilingüisme i ensenyament de llengües en contacte

Tema 12. Les societats, l'individu i l'educació bilingües.

Tema 13. Principis psicopedagògics i propostes didàctiques per a l'ensenyament
d'una segona llengua.

Tema 14. La immersi

Objetius
URL de Fitxa