Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13177 Desenvolupament Curricular i Organització de l'Educació Infantil - M.EDUC.MUSICAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica i Organització Escolar
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
S'utilitzarà una metodologia activa basada en la: -Exposició teòrica, el diàleg i la discussió sobre les idees.-Experiència (aplicació pràctica dels coneixements teòrics) i -Reflexió sobre el procés d'ensenyança-aprenentatge i sobre els resultats per a reajustar-los si se estima convenient.
Met. Avaluació
L'avaluació es realitzarà a partir de la valoració d'exercicis tant teòrics com pràctics. Sent necessari per a aprovar l'assignatura haver aprovat tots els exercicis que s'especifiquen en el programa corresponent.
Es valorarà el treball i l'esforç realitzat, la participació en classe
Bibliografia
CONSELLERIA DE CULTURA, EDUCACIÓ I CIÈNCIA (1992), Projecte curricular per l?educació infantil, Generalitat Valenciana, Valencia.
ESCUELAS INFANTILES DE REGIO EMILIA (1995): La inteligencia se construye usándola, MEC-Morata, Madrid.
GUARDIOLA CAMALLONGA, J. (2003): El proceso de enseñanza-aprendizaje de la lecto-escritura con el método Jogucam. Esquemas de acción maestro-alumno (segunda edición revisada, CD ROM), Ined 2A, Valencia.
MONEREO FONT, C. (2000): Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Formación del profesorado y aplicación en la escuela, Graó, Barcelona.
PORRO, B. (1999): La resolución de conflictos, Paidós, Barcelona.
Continguts
I. INTRODUCCIÓ EPISTEMOLÒGICA
-Concepte d'Educació. Educació Infantil.
-Evolució històrica de l'Educació Infantil i factors que han influït.
-Situació legislativa espanyola. Modalitats d'atenció a la infància a Espanya.
-El mestre d'Educació Infantil. Formació permanent. El treball en equip.
II. MODELS D'EDUCACIÓ INFANTIL I TEORIES INFLUENTS
-Models: Precursors de l'Escola Nova (Comenio, Rousseau, Pestalozzi, Fröbel). Moviment de l'Escola Nova (Montessori, Decroly, Freinet). Moviments i alternatives educatives.
-Teories influents: Psicològiques (psicoanalítiques, cognitives, conductistes). Sociològiques.
III. EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ INFANTIL
-El procés d'ensenyança-aprenentatge.
-La planificació d'un centre. El disseny curricular. Nivells de concreció del currículum.
-La programació. Programació d'activitats. Exemple de programació d'activitats per al segon cicle.
IV. RECURSOS EDUCATIUS EN L'EDUCACIÓ INFANTIL
-El material com a recurs educatiu.
-L'organització de l'espai com a recurs educatiu.
-L'organització temporal com a mitjà per a aconseguir els objectius.
V. L'AVALUACIÓ EN L'EDUCACIÓ INFANTIL
-El procés avaluador.
-Els fins de l'avaluació.
Objetius
Analitzar i reflexionar sobre les funcions de l'Educador Infantil, desenvolupant actituds crítiques i investigadores davant de la seua intervenció educativa.
Valorar la importància de l'educació infantil en els primers anys i conéixer les seues característiques, reflexionant sobre les aportacions dels pedagogs que més han influït en l'educació infantil, i les tendències actuals.
Saber aplicar les tècniques i estratègies d'intervenció educativa adequades als diferents grups de xiquets i xiquetes.
Adquirir coneixements i destreses necessàries per a realitzar projectes i programacions.
URL de Fitxa