Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
S'utilitzarà una metodologia activa basada en la: -Exposició teòrica, el diàleg i la discussió sobre les idees.-Experiència (aplicació pràctica dels coneixements teòrics) i -Reflexió sobre el procés d'ensenyança-aprenentatge i sobre els resultats per a reajustar-los si se estima convenient. |
Met. Avaluació |
L'avaluació es realitzarà a partir de la valoració d'exercicis tant teòrics com pràctics. Sent necessari per a aprovar l'assignatura haver aprovat tots els exercicis que s'especifiquen en el programa corresponent. Es valorarà el treball i l'esforç realitzat, la participació en classe |
Bibliografia |
CONSELLERIA DE CULTURA, EDUCACIÓ I CIÈNCIA (1992), Projecte curricular per l?educació infantil, Generalitat Valenciana, Valencia. ESCUELAS INFANTILES DE REGIO EMILIA (1995): La inteligencia se construye usándola, MEC-Morata, Madrid. GUARDIOLA CAMALLONGA, J. (2003): El proceso de enseñanza-aprendizaje de la lecto-escritura con el método Jogucam. Esquemas de acción maestro-alumno (segunda edición revisada, CD ROM), Ined 2A, Valencia. MONEREO FONT, C. (2000): Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Formación del profesorado y aplicación en la escuela, Graó, Barcelona. PORRO, B. (1999): La resolución de conflictos, Paidós, Barcelona. |
Continguts |
I. INTRODUCCIÓ EPISTEMOLÒGICA -Concepte d'Educació. Educació Infantil. -Evolució històrica de l'Educació Infantil i factors que han influït. -Situació legislativa espanyola. Modalitats d'atenció a la infància a Espanya. -El mestre d'Educació Infantil. Formació permanent. El treball en equip. II. MODELS D'EDUCACIÓ INFANTIL I TEORIES INFLUENTS -Models: Precursors de l'Escola Nova (Comenio, Rousseau, Pestalozzi, Fröbel). Moviment de l'Escola Nova (Montessori, Decroly, Freinet). Moviments i alternatives educatives. -Teories influents: Psicològiques (psicoanalítiques, cognitives, conductistes). Sociològiques. III. EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ INFANTIL -El procés d'ensenyança-aprenentatge. -La planificació d'un centre. El disseny curricular. Nivells de concreció del currículum. -La programació. Programació d'activitats. Exemple de programació d'activitats per al segon cicle. IV. RECURSOS EDUCATIUS EN L'EDUCACIÓ INFANTIL -El material com a recurs educatiu. -L'organització de l'espai com a recurs educatiu. -L'organització temporal com a mitjà per a aconseguir els objectius. V. L'AVALUACIÓ EN L'EDUCACIÓ INFANTIL -El procés avaluador. -Els fins de l'avaluació. |
Objetius |
Analitzar i reflexionar sobre les funcions de l'Educador Infantil, desenvolupant actituds crítiques i investigadores davant de la seua intervenció educativa. Valorar la importància de l'educació infantil en els primers anys i conéixer les seues característiques, reflexionant sobre les aportacions dels pedagogs que més han influït en l'educació infantil, i les tendències actuals. Saber aplicar les tècniques i estratègies d'intervenció educativa adequades als diferents grups de xiquets i xiquetes. Adquirir coneixements i destreses necessàries per a realitzar projectes i programacions. |
URL de Fitxa |