Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13176 Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural - M.EDUC.INFANTIL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials
Professor responsable
G6121 - VICENTE SANJOSE LOPEZ
Met. Docent
Constructivista. Transferència d'iniciativa als estudiants per a les activitats a l'aula i pràctiques. Guia i recolzament per part del/de la professor/a. Treball en grups reduïts, però també individual i en gran grup si s'escau.
Met. Avaluació
Seguiment contínu de l'activitat de cada estudiant. Es valorarà l'actitud de col•laboració activa i profitosa. Presentació dels treballs que es demanen a lo llarg del curs, si escau. Si escau, examen oral o escrit, segons procedeixca.
Bibliografia
MATERIAL FOTOCOPIAT subministrat per el/la professor/a, si s'escau.
AREA, M. 1991. "LOS MEDIOS, LOS PROFESORES Y EL CURRICULO". ED. SENDAI.
EGAN, K. 1991. LA COMPRENSIÓN DE LA REALIDAD EN LA EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA. ED. MORATA: MADRID.
DOCUMENTS LEGALS DE L' ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI.
CHALMERS, A.F.1984. "QUE ÉS ESA COSA LLAMADA CIENCIA?" S XXI Madrid.
Continguts
1.-Les ciències naturals i socials com a forma de coneixement humà i part de la cultura. Conceptes i mètodes de les Ciències.
2.-El paper de l'educació científica en l'escola. Objectius educatius de les ciències escolars. Necessitats formatives dels mestres d’Educació Primaria y/o d’Educació Infantil, (professors i educadors). El concepte de Medi. Possibilitats educatives del medi natural, social i cultural.
3.-Els curricula escolars de ciències naturals i socials: objectius, continguts, avaluació, i relació amb altres matèries. Distribució de continguts en diferents cicles. Anàlisi dels textos i altres materials escolars.
4.- Estratègies didàctiques per a l'educació científica en Educació Primària/Infantil. Dificultats en la adquisició de conceptes i de mètodes de pensament científic, esquemes conceptuals dels nens, errors conceptuals.
5.-Disseny i desenvolupament d'activitats Pràctiques. Propostes personals de desenvolupament curricular. Utilització d'estratègies metodològiques i recursos (eines) didàctics. Elaboració d'activitats i petites unitats didàctiques.
Objetius
Formar als futurs mestres en els conceptes i mètodes fonamentals de les ciències escolars. Donar a conèixer les possibilitats educatives del medi natural, social i cultural.
Formar als futurs mestres en procediments didàctics, útils per a l'ensenyament de les ciències socials i naturals com a part de la nostra cultura. Analitzar els curricula actuals. Realitzar treballs pràctics d'aplicació com ara analitzar materials didàctics de Coneixement del Medi, dissenyar, elaborar i avaluar activitats educatives i/o unitats didàctiques, etc.
URL de Fitxa