Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials |
Professor responsable |
G6121 - VICENTE SANJOSE LOPEZ |
Met. Docent |
Constructivista. Transferència d'iniciativa als estudiants per a les activitats a l'aula i pràctiques Guia i recolzament del/de la professor/a. Treball en grup petit, però també individual i en gran grup si s'escau. |
Met. Avaluació |
Seguiment contínu de l'activitat de cada estudiant. Es valorarà l'actitud de col?laboració activa i profitosa. Presentació dels treballs que se sol?licitin durant el curs, si escau. Si escau, examen oral o escrit, segons procedeixi. |
Bibliografia |
MATERIAL FOTOCOPIAT subministrat per el/la professor/a, si cal. AREA, M. 1991. "LOS MEDIOS, LOS PROFESORES Y EL CURRICULO". ED. SENDAI. EGAN, K. 1991. LA COMPRENSIÓN DE LA REALIDAD EN LA EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA. ED. MORATA: MADRID. DOCUMENTS LEGALS DE L' ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI. CHALMERS, A.F.1984. "QUE ÉS ESA COSA LLAMADA CIENCIA?" S XXI Madrid. GIL, E. Y PERIS, T. 1995. "INTERROGEM EL PASAT RECENT". ED. GERMANIA. MATERIALS DE TREBALL: ALZIRA. HANNOUN, H. 1977: "EL NIÑO CONQUISTA EL MEDIO". KAPELUSZ: BUENOS AIRES. PARCERISA, A. 1996. "MATERIALES CURRICULARES: COMO ELABORARLOS, SELECCIONARLOS Y USARLOS". ED GRAO: BARCELONA. REVISTES DE RECERCA, AL ABAST. TEXTOS ESCOLARS DE L'ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI EN E.P. |
Continguts |
1.-Les ciències naturals i socials com a forma de coneixement humà i part de la cultura. Conceptes i mètodes de les Ciències. 2.-El paper de l'educació científica en l'escola. Objectius educatius de les ciències escolars. Necessitats formatives dels mestres, professors i educadors. El concepte de Medi. Possibilitats educatives del Medi Natural, Social i Cultural. 3.-Els curricula escolars de ciències naturals i socials: objectius, continguts, avaluació, i relació amb altres matèries. Distribució de continguts en diferents cicles. Anàlisis dels textos escolars. 4.- Estratègies didàctiques per a l'educació científica en Educació Primària. Dificultats en la adquisició de conceptes i de mètodes de pensament científic, esquemes conceptuals dels nens, errors conceptuals. 5.-Disseny i desenvolupament d'activitats Pràctiques. Propostes personals de desenvolupament curricular (establiment d'objectius educatius, continguts, avaluació). Utilització d'estratègies i eines didàctiques. Elaboració d'activitats i petites unitats didàctiques. Aplicacions: metodologia a l'aula. |
Objetius |
Formar als futurs mestres en els conceptes i mètodes fonamentals de les ciències escolars. Donar a conèixer les possibilitats educatives del Medi natural, social i cultural. Formar als futurs mestres en procediments didàctics, útils per a l'ensenyament de les ciències socials i naturals com a part de la nostra cultura. Analitzar els curricula actuals. Realitzar treballs pràctics d'aplicació com ara analitzar materials didàctics de Coneixement del Medi, dissenyar, elaborar i avaluar activitats educatives i/o unitats didàctiques, etc. |
URL de Fitxa |