Centro |
Facultad de Magisterio |
Departamento |
Didáctica de la Lengua y la Literatura |
Profesor responsable |
H2655 - XAVIER MINGUEZ LOPEZ |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
- - |
Bibliografia |
ARTIGAS, R. ed. (1995): El significat textual, Barcelona, Generalitat de Catalunya. ARTIGAS,R.(coord), (2001): Tres estudis de lingüística textual . Una aportació a l'ensenyament comunicatiu de la llengua, Barcelona, Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura. BASSOLS,Margarida i Torrent, Anna (1996): Models textuals. Teoria i pràctica. Vic: Eumo. BORDONS, G. (1993): ½Els gèneres literaris i les tipologies textuals: lògiques comunes?, Com, núm. 28, ps. 4-8. BORDONS, G. et alii (1988-1990): Trèvol.Text 1 i 2, Barcelona, Empúries. CAMPS,A. (de.) (1990), Text i ensenyament, Barcelona, Barcanova CAMPS, A. ed. (1993): Context i aprenentatge de la llengua escrita, Barcelona, Barcanova. CAMPS, A. (1994): L'ensen |
Continguts |
Proposta d'anàlisi i producció dels models textuals següents Textos escrits La carta La notícia i la crònica L'artícle científic L'article d'opinió Models orals El conte L'exposició a classe El debat Qüestions teòriques aplicades a l'anàlisi i producció de textos 1. La gramàtica i la competència comunicativa Aspectes ortogràfics, morfosintàctics, lèxics i textuals 2. Els models textuals El text Els gèneres i els tipus de text Les seqüències textuals Estructures bàsiques de les seqüències prototípiques 3. El text escrit Els contexts de comunicació Finalitat i expectatives de comunicació Les fases de producció del text: 1. La planificació La generació d'idees L'organització de la informació
2. L'escriptura o textualització Els enunciats cohesionats i adequats al context L'estructura en paràgrafs La correcció gramatical 3. La revisió L'adequació al projecte d'escriptura Tècniques de correcció de textos 4. El discurs oral La situació d'enunciació Característiques lingüístico-textuals Nivells fònic, morfosintàctic i lèxic L'organització textual i discursiva Estructura Presentaci |
Objetius |
URL de Fitxa |