Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13173 Anàlisi i Producció de Textos en Català - M.AUDIC.LLENG.00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de la Llengua i la Literatura
Professor responsable
H2655 - XAVIER MINGUEZ LOPEZ
Met. Docent
Exposició teòrica dels temes.
Producció i anàlisi de diversos tipus de text.
Lectura de textos.
Treballs en gran i petit grup.
Met. Avaluació
Examen oral consistent en la producció d'un text de la tipologia estudiada. Examen i/o treballs per escrit d'anàlisi de textos.
Bibliografia
CAMPS, A. (1994): L'ensenyament de la composició escrita, Barcelona, Barcanova.
CASSANY, D. (1993): La cuina de l'escriptura , Barcelona, Empúries.
CASSANY, D. (1999): Construir l'escriptura, Barcelona, Empúries.
CASTELLÀ, J. M. (1992): De la frase al text. Teories sobre l'ús lingüístic. Barcelona, Empúries.
CONCA,M. Et alii (1998), Text i gramàtica. Teoria i pràctica de la competència discursiva. barcelona, Teide.
CUENCA, M. J. (1996): Comentari de texts, València, Bullent.
MAS. V. (1996): Pràctiques de llengua. Com escriure un text, València, Tàndem.

Continguts
1.- Elements constitutius de l'anàlisi i producció de textos.
1.1 Text i context.
1.2 Propietats textuals.
1.3 Models textuals. Gèneres i tipus de text.
1.4 Seqüències textuals.
2. Proposta d'anàlisi dels models textuals següents
Les narracions
1. Característiques generals.
2. Les propietats textuals aplicades a l'anàlisi i producció de textos narratius.
2.1 La coherència.
2.2 La cohesió.
2.3 L'adequació.
Les Argumentacions
- Definició i característiques.
- Operacions.
- Determinació de les parts.
- Aplicació de les parts.
- Estructures.
- Estructures gramaticals.
- Cohesió i coherència textuals.
- Trets pragmàtics.
- Tipus d'argumentacions.
3.- El procés de composició escrita.
3.1 Els contextos de comunicació: finalitat i expectatives.
3.2 Les fases de producció del text.
3.2.1. La planificació.
3.2.2. L'escriptura o textualització.
3.2.3 La revisió.
4. El discurs oral.
4.1. La situació d'enunciació.
4.2. Característiques lingüístico-textuals (nivell fònic, morfosintàctics i lèxic).
4.3 Organització textual i discursiva.
4.3.1. Estructura.
4.3.2. Marques de coherència.
4.3.3. Marques d'interacció.
Objetius
1. Assolir els coneixements bàsics de tipologia textual per tal de poder analitzar i avaluar els criteris de selecció de textos i la seua aplicació a l'ensenyament.
2. Estudiar els models cognitius que descriuen i expliquen el procés de producció de textos, amb l'objectiu d'entendre els processos i les estratègies d'escriptura i d'oralitat lligats al desenvolupament del coneixement.
3. Analitzar i produir textos pertanyents sobretot als àmbits acadèmic i social.
URL de Fitxa