Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
F5076 - M JOSEFA LAFUENTE BENACHES |
Met. Docent |
Teoria: classes magistrals, diàleg i debats. Pràctiques: projectes estructurats i semi-estructurats, estudi de casos. Treball individual i cooperatiu. |
Met. Avaluació |
Examen teòric-pràctic: 70% de la puntuació. -Prova objectiva (mínim 30 preguntes) + preguntes curtes. -Assistència i informes de pràctiques: 30% Per aprovar és necessari obtenir un mínim de 3,5 sobre 7 a l'examen teòric-pràctic i 1,5 sobre 3 per l'assistència i presentació d'informes. |
Bibliografia |
CANTÓN, J. y CORTÉS, M.R. (2000). El apego del niño a sus cuidadores. Madrid. Alianza. FEENEY, J. y NOLLER, P. (2001) Apego adulto. Bilbao: Desclée de Brouwer. LOPEZ, F.; ETXEBARRIA, I.; FUENTES, M.J. y ORTIZ, M.J. (Coord.) (1999) Desarrollo afectivo y social.. Madrid:Pirámide. ORTIZ, M.J. y YARNOZ, S. (Eds.) (1993) Teoría del apego y relaciones afectivas. Universidad del País Vasco. |
Continguts |
TEÒRICS: BLOC I: ELS VINCLES AFECTIUS DURANT LA INFANTESA Tema1. Aspectes conceptuals dels vincles afectius Tema 2. El sistema d'afecció i la seua relació amb altres sistemes. Tema 3. Formació del primer afecció del nen cap al seus pares. Tema 4. Qualitat del vincle d'afecció en la infantesa. Antecedents i conseqüents. BLOC II: VINCLES AFECTIUS EN ALTRES ETAPES DE LA VIDA Tema 5. El vincle d'afecció en altres etapes de la vida. Tema 6. Els vincles d'amor romàntic i d'amistat. Tema 7. El vincle dels pares cap als fills. BLOC III: PROCESSOS DE DESVINCULACIÓ Tema 8. La separació afectiva a la infantesa i les seues repercussions al desenvolupament cognitiu i social. Tema 9. La pèrdua afectiva: el dol. Tema 10. La separació afectiva en la etapa adulta: la ruptura sentimental. PRÀCTICS: Diagnòstic de l'estil d'afecció en distintes etapes de la vida. |
Objetius |
1. Proporcionar un cos teòric i conceptual. 2. Incidir sobre els factors determinants de la formació, manteniment i pèrdua dels vincles. 3. Distingir entre els diferents estils afectius i donar les eines necessàries per a la seua avaluació i diagnòstic. 4. Informar de les repercussions que els estils afectius tenen sobre el desenvolupament cognitiu i social. 5. Facilitar informació sobre factors de risc de la disfuncionalitat afectiva. 6. Estimular la reflexió sobre la vida afectiva i el descobriment d?estratègies per a millorar-la. |
URL de Fitxa |