Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes magistrals per a la teoria, i classes interactives per a la practica. |
Met. Avaluació |
Es realitzarà un examen final de la matèria que està inclosa en les referències de les BIBLIOGRAFIES BÀSIQUES del temari. La teoria s'avaluarà amb una prova objectiva de quatre alternatives, i la part pràctica, amb una prova semi objectiva, de respostes curtes. |
Bibliografia |
1.Labrador, F.J., Cruzado, J.A., & Muñoz, M. (Eds.) (1993). Manual de técnicas de modificación y terapia de conducta. Madrid: Pirámide. 2.Caballo, V.E. (Comp.) (1991). Manual de técnicas de terapia y modificación de conducta. Madrid: Siglo XXI. 3. Capafons, A. (Comp.) (1990). Psicoterapia y modificación de conducta: compendio de lecturas básicas -I-. Valencia: La Nau Llibres. 4.Martin, G., & Pear, J. (1999). Modificación de Conducta. Qué es y cómo aplicarla. Madrid: Prentice Hall. 5.Sulzer-Azzaroff, B., & Mayer, G.R. (1985). Procedimientos del análisis conductual aplicado con niños y jóvenes. México: Trillas. 6.Vallejo, M.A. (Ed.) (1998). Manual de Terapia de Conducta. Vols. I y II. Madrid: Dykinson. |
Continguts |
1. Introducció als Tractaments Cognitiu- Comportamentals. Història, bases conceptuals dels distints models incardinats en els tractaments cognitiu-Comportamentals. 2. Anàlisi funcional de conducta aplicat per a l'increment de respostes. 3 . Anàlisi funcional de conducta aplicat per a la reducció de respostes. 4. Condicionament encobert. 5. Procediments per a induir la relaxació. 6. La desensibilizació sistemàtica. 7. L'exposició: descripció de procediments. 8. Tècniques de suggestió: hipnosi. 9. L'entrenament assertiu i habilitats socials. 10. Modelatge comportamental. 11. Auto-control comportamental. 12. Biorretroalimentació. (*biofeedback). 13. Solució de problemes. 14. La Teràpia Racional Emotiva de Ellis. 15. La Teràpia Cognitiva de Beck. 16. L'Entrenament Auto-*nstruccional de Meichenbaum. 17. L'Entrenament en Inoculació d'Estrès de Meichenbaum. |
Objetius |
1.Introduir a l'alumne en els principals procediments cognitiu-comportamentals: anàlisi funcional de conducta aplicat, exposició, relaxació, hipnosi cognitiu-comportamental, asserció, procediments d'auto-control i teràpies cognitives-comportamentals. 2.Clarificar els criteris bàsics per a poder jutjar l'adequació dels procediments cognitiu-comportamentals per a distints tipus de trastorns psicològics i problemes de salut en general. 3.Presentar aspectes bàsics deontológicos per a l'aplicació dels tractaments cognitiu-comportamentals. |
URL de Fitxa |