Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12394 Teories de la Personalitat - LL.PSICOLOGIA 2000


Centre
Facultat de Psicologia i Logopèdia
Departament
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Classes magistrals en el desenvolupament de la part teòrica i, en la part pràctica, il·lustració de les teories a través de texts dels seus autors; discussions dirigides sobre les semblances i diferències entre elles, anàlisi dels supòsits filosòfics en els quals es fonamenten, etc.
Met. Avaluació
L'examen consistirà en una prova objectiva que variarà en la seva longitud i que pot combinar-se o no amb preguntes curtes i/o una prova d'assaig, segons el professor que imparteix l'assignatura.
Bibliografia
AVIA, M.D. y SÁNCHEZ-BERNARDOS, M.L.: Personalidad: aspectos cognitivos y sociales. Pirámide.1995.
CARVER, C.S. y SHEIER, M.F. Teorías de la Personalidad. Prentice Hall. 1997.
ENGLER, B. Introducción a las Teorías de la Personalidad. McGraw Hill. 1998.
FIERRO, A. (Comp.). Manual de psicología de la personalidad. Paidós. 1996.
PELECHANO, V. (Coor.). Psicología de la Personalidad: Teorías. Ariel. 1996.
Continguts
El contingut concret del curs aborda un tema introductori que proporciona les claus o eines mínimes necessàries per a poder situar i analitzar de forma crítica les diferents teories posteriorment analitzades. En aquest tema es contempla, per exemple, el concepte mateix de teoria, i els supòsits filosòfics i declaracions científiques en les quals es donen suport les diferents propostes.

Els següents temes s'ocupen de presentar el ventall de les principals perspectives o blocs teòrics de la personalitat, exemplificant-los a través dels autors més representatius de cadascuna d'ells: perspectives psicoanalítica i neopsicoanalítica, acostament fenomenològic-humanista; teories de la conducta i l'aprenentatge; teories disposicionals i teories cognitives de la personalitat. L'estructura didàctica i pedagògica que es manté en cadascun d'aquests temes inclou, en primer lloc, una introducció general del bloc teòric i, a continuació, la presentació de les teories concretes dels autors contemplats en aquest bloc, desglossada en: plantejament bàsic; biografia del teòric estudiat; propostes entorn de l'estructura, dinàmica i desenvolupament de la personalitat; posicionament en els diferents supòsits filosòfics i valoració de la teoria -crítiques, aportacions realitzades i suport rebut a nivell d'investigació-.
Objetius
Oferir a l'alumne una descripció general de les principals teories clàssiques i actuals sobre la personalitat; integrant l'explicació clara de la teoria amb la investigació més recent. Es pretén, així mateix, estimular el pensament crític de l'estudiant, al comunicar-li, d'una manera equilibrada i concisa, tant les limitacions i punts febles de les diverses teories, com el seu valor positiu.
URL de Fitxa