Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12392 Tècniques d'Entrevista Psicològica - LL.PSICOLOGIA 2000


Centre
Facultat de Psicologia i Logopèdia
Departament
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Classes Magistrals; Comentaris de casos pràctics; Resolució de casos pràctics; Role-playing.
Met. Avaluació
L'examen consistirà en dos proves: el modul teòric amb una prova objectiva i el práctic amb una prova de resolució de casos. La nota final consistirà en la valoració conjunta d'ambdós proves. Es requerix un mínim de 5 en cada prova perquè es puga calcular la nota final.
Bibliografia
Martorell, MC y González, R (eds.) (1997) Entrevista y consejo psicológico. Madrid: Síntesis
Rojí Menchaca,B (1986) La entrevista terapéutica: Comunicación e interacción en psicoterapia. Madrid: UNED
Baños, R y Perpiñá, C (2002) Exploración psicopatológica. Madrid. Síntesis
Ruesch,J (1980) Comunicación terapéutica. Buenos Aires: Paidós
Cromier, WH y Cormier, LS (1991) Estrategias de entrevista para terapeutas: habilidades básicas e intervenciones cognitivo-conductuales. Bilbao. Desclée de Brouwer
Continguts
En el primer bloc s'exposa el concepte de l'entrevista, les aportacions històriques més rellevants en el seu desenrotllament, les maneres d'organitzar els diferents tipus que existixen d'entrevista, i els aspectes metodològics a considerar per a analitzar la validesa i fiabilitat de l'instrument. Finalment es discutix el tema de la formació de l'entrevistador. El segon bloc es dedica a desevolupar el com de l'entrevista. S'analitza l'entrevista des de les seues diverses dimensions: com a procés, com a comunicació i com a interacció, incidint en els seus aspectes més formals i tècnics. El tercer bloc es dirigix al ?on?, és a dir als diversos àmbits en què s'utilitza l'entrevista com a tècnica d'avaluació, destacant fonamentalment en les àrees clínica, escolar i de selecció. Igualment, es tracten alguns temes que impliquen un entrenament més específic i de major especialització en l'ús de l'entrevista.
Objetius
Donar a conéixer d'una manera teoricopràctica una de les tècniques més complexes d'avaluació: l'entrevista. Atés que l'entrevista és un instrument tant d'arreplegada d'informació, com de vehicle per a establir la relació terapèutica amb el pacient, l'alumne no sols haurà de deprendre a dominar una sèrie d'habilitats tècniques, sinó també educar la sensibilitat clínica que este instrument requerix.
Igualment, s'assenyalen els diferents àmbits d'aplicació en què esta tècnica té un lloc fonamental com a estratègia d'avaluació.
URL de Fitxa