Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
F7134 - ANTONIO CLEMENTE CARRION |
Met. Docent |
Exposicions teòric - pràctiques sobre els temes a càrrec del professor de caràcter participatiu Visió i discussió de documents àudio visuals Treball empíric de casos pràctics Treball individual i en grup |
Met. Avaluació |
Teoria: Prova escrita de tipus objectiu (80%) i qüestions curtes (20%). Lectura i entrevista 1 punt. PràcticaAssistència participació i informes d’aula fins a 1 punt Treballs obligatoris i opcionals fins a 2 punts. |
Bibliografia |
BERGER, K.S. Y THOMSON, R. A. (2001). Psicología del Desarrollo: Adultez y Vejez (4ª Ed.) Madrid: Ed. Panamericana. BELSKY, J. (2001). "Psicología del envejecimiento". Madrid: Paraninfo (ISBN: 0-534-35912-4 CLEMENTE. A. (1996). Psicología del Desarrollo Adulto. Madrid: Ed. Narcea. KALISH, R. A., "La vejez perspectivas sobre el desarrollo humano", Madrid Pirámide D.L.1999 LEHR, URSULA. Psicología de la Senectud Editorial Herder, Barcelona 1980 SÁEZ, N., RUBIO, R. Y DOSIL, A. (1996). Tratado de Psicogerontología. Valencia. Ed. Promolibro. SCHAIE, K.W. Y WILLIS, S.L.(2003). Psicología de la Edad Adulta y la Vejez. Madrid: Pearson-Prentice Hall. |
Continguts |
MÓDUL I: LA JOVENTUT Aborda l’estudi dels esdeveniments que marquen l’iniciï de l’edat adulta i els principals canvis físics, cognitius, socials i emocionals que defineixen aquesta etapa. Tema I.- Introducció: El desenvolupament mes enllà de l’adolescència. Tema II.- Joventut: desenvolupament biosocial. Tema III.- Desenvolupament cognitiu i del coneixement social i moral. Tema IV.- Desenvolupament de la personalitat. Tema V.- Desenvolupament psicosocial. MÓDULO II: EDAT ADULTA S’aborden els diferents canvis físics, cognitius, socials i emocionals que caracteritzen la Edat adulta Tema VI. Desenvolupament biosocial. Tema VII.- Desenvolupament cognitiu i del coneixement social i moral. Tema VIII.- Desenvolupament de la personalitat. Tema IX.- Desenvolupament psicosocial. MÓDUL III: EDAT ADULTA TARDANA: VELLESA Es planteja una aproximacions al procés d’envelliment i als canvis psicològics associats. X.- El desenvolupament biosocial. XI.- Envelliment i cognició. XII.- Envelliment i canvis psicosocials MÓDUL IV: LA MORT L’ afrontament del propi procés de morir i del dol al llarg del cicle vital. El context social de la mort i el procés de dol XIII.- La malaltia i la mort |
Objetius |
Conèixer el canvi evolutiu mes enllà dels anys d’ adolescència i fins la mort. Relacionar les principals tasques evolutives de cada etapa del període adult amb l’afrontament de successos específics. Crear en els estudiants l’inquietud i la sensibilitat evolutiva bàsica respecte del esser humà en la vida adulta i vellesa. Domini de la terminologia consubstancial amb la temàtica de l’assignatura. |
URL de Fitxa |