Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12371 Psicologia del Desenvolupament II - LL.PSICOLOGIA 2000


Centre
Facultat de Psicologia i Logopèdia
Departament
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Professor responsable
F7134 - ANTONIO CLEMENTE CARRION
Met. Docent

Exposicions teòric - pràctiques sobre els temes a càrrec del professor de caràcter participatiu
Visió i discussió de documents àudio visuals
Treball empíric de casos pràctics
Treball individual i en grup
Met. Avaluació

Teoria: Prova escrita de tipus objectiu (80%) i qüestions curtes (20%).
Lectura i entrevista 1 punt.


PràcticaAssistència participació i informes d’aula fins a 1 punt
Treballs obligatoris i opcionals fins a 2 punts.


Bibliografia
BERGER, K.S. Y THOMSON, R. A. (2001). Psicología del Desarrollo: Adultez y Vejez (4ª Ed.) Madrid: Ed. Panamericana.
BELSKY, J. (2001). "Psicología del envejecimiento". Madrid: Paraninfo (ISBN: 0-534-35912-4
CLEMENTE. A. (1996). Psicología del Desarrollo Adulto. Madrid: Ed. Narcea.
KALISH, R. A., "La vejez perspectivas sobre el desarrollo humano", Madrid Pirámide D.L.1999
LEHR, URSULA. Psicología de la Senectud Editorial Herder, Barcelona 1980
SÁEZ, N., RUBIO, R. Y DOSIL, A. (1996). Tratado de Psicogerontología. Valencia. Ed. Promolibro.
SCHAIE, K.W. Y WILLIS, S.L.(2003). Psicología de la Edad Adulta y la Vejez. Madrid: Pearson-Prentice Hall.

Continguts
MÓDUL I: LA JOVENTUT
Aborda l’estudi dels esdeveniments que marquen l’iniciï de l’edat adulta i els principals canvis físics, cognitius, socials i emocionals que defineixen aquesta etapa.
Tema I.- Introducció: El desenvolupament mes enllà de l’adolescència.
Tema II.- Joventut: desenvolupament biosocial.
Tema III.- Desenvolupament cognitiu i del coneixement social i moral.
Tema IV.- Desenvolupament de la personalitat.
Tema V.- Desenvolupament psicosocial.

MÓDULO II: EDAT ADULTA
S’aborden els diferents canvis físics, cognitius, socials i emocionals que caracteritzen la Edat adulta
Tema VI. Desenvolupament biosocial.
Tema VII.- Desenvolupament cognitiu i del coneixement social i moral.
Tema VIII.- Desenvolupament de la personalitat.
Tema IX.- Desenvolupament psicosocial.

MÓDUL III: EDAT ADULTA TARDANA: VELLESA
Es planteja una aproximacions al procés d’envelliment i als canvis psicològics associats.
X.- El desenvolupament biosocial.
XI.- Envelliment i cognició.
XII.- Envelliment i canvis psicosocials

MÓDUL IV: LA MORT
L’ afrontament del propi procés de morir i del dol al llarg del cicle vital. El context social de la mort i el procés de dol
XIII.- La malaltia i la mort
Objetius
Conèixer el canvi evolutiu mes enllà dels anys d’ adolescència i fins la mort. Relacionar les principals tasques evolutives de cada etapa del període adult amb l’afrontament de successos específics.
Crear en els estudiants l’inquietud i la sensibilitat evolutiva bàsica respecte del esser humà en la vida adulta i vellesa.
Domini de la terminologia consubstancial amb la temàtica de l’assignatura.

URL de Fitxa