Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Psicobiologia |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
El caràcter teóric i pràctic de l'assignatura es tradueix en classes teòriques magistrals i classes pràctiques aplicades als continguts. |
Met. Avaluació |
La avaluació de l'assignatura es realitza mitjançant una nota final, resultat d'una proba objectiva dels continguts teòrics i pràctics de manera ponderada. |
Bibliografia |
Ader, R., Felten, D.L. y Cohen, N. (2001). Psychoneuroimmunology (3ª edición). San Diego: Academic Press. Del Abril, A., Ambrosio, E., De Blas, M. R., Caminero, A. A., García, C., de Pablo, J. M. y Sandoval, E. (2001). Fundamentos biológicos de la conducta (2ª edición). Madrid: Sanz y Torres. Sandi, C., Venero, C. y Cordero, M. I. (2001). Estrés, memoria y trastornos relacionados. Barcelona: Ariel Neurociencia. Webster, J. I., Tonelli, L. y Sternberg, E.M. (2002). Neuroendocrine regulation of immunity. Annual Review of Immunology, 20, 125-163. |
Continguts |
El sistema inmunològic en interacció amb el sistema nerviós i l'endocrí. Sistema inmune, somni i conductes motivades. Estrés i inmunitat. Factors inmunològics en els trastorns mentals. Aspectes psicològics en el càncer i les inmunodeficiències. Efectes de la intervenció psicosocial en el sistema inmune. |
Objetius |
Proporcionar els coneiximents teòrics i pràctics necessaris per a integrar el sistema inmunològic en la comprensió de la conducta desde un punt de vista psicobiològic. Específics: coneixer els mecanismes de la conducta humana i els procesos patològics; adquirir les destreses per a la detecció, avaluació i prescripció de situacions potencialment compromeses per a la inmunitat(estrés, inmunodeficiències); i integrar les anteriors capacitats per a l'aplicació de la Psicologia a l'àmbit de la salut (perspectiva preventiva, cures paliatives). |
URL de Fitxa |
ESPERANZA/LUIS |