Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
H4267 - MARIA PAZ VIGUER SEGUI |
Met. Docent |
Les classes es desenvoluparan a partir d'exposicions per part de la professora i activitats en l'aula sobre els temes fonamentals del programa.La pràctica consistirà en l'aprenentatge i elaboració d'un programa d'optimització del desenvolupament guiat i supervisat durant les sessions d'aula. |
Met. Avaluació |
Es realitzarà un examen final de preguntes curtes, que avaluarà el grau d'assimilació i comprensió de la matèria i que es qualificarà sobre 7 punts. És necessari un 3 com a mínim en l'examen per a poder aprovar la matèria. El treball pràctic es puntuarà sobre 3 punts. |
Bibliografia |
Viguer, P. (2004) Optimización evolutiva. Fundamentos del desarrollo óptimo. Madrid: Pirámide. Gómez, A.; Viguer, P. y Cantero, MJ. (2003) Intervención Temprana. Desarrollo óptimo de 0 a 6 años. Madrid: Pirámide. |
Continguts |
Bloc I. Fonaments de l'Optimització Evolutiva i Educativa -Tema 1. Objecte de l'Optimització Evolutiva i Educativa. -Tema 2. Història i teories de l'Optimització Evolutiva i Educativa. -Tema 3. Mètodes i estratègies de l'Optimització Evolutiva i Educativa Bloque II. Optimización evolutiva y educativa al llarg del cicle vital -Tema 4. Estimulació i vinculació prenatal. -Tema 5. Intervenció primerenca. -Tema 6. Optimització evolutiva en la infància i l'adolescència.(I). Bases. Optimització biofísica i cognitiva. -Tema 7. Optimització personal i social en la infància i l'adolescència (II). Optimizació personal i social. -Tema 8. Optimització evolutiva en la vida adulta. -Tema 9. Optimització evolutiva en la vellesa. |
Objetius |
Coneixer el pluralisme d'enfocaments i models d'intervenció aplicables al desenvolupament huma, aixi com contrastar i integrar les aportacions de les distintes perspectives teóriques sobre l'optimització del desenvolupament. Dominar els conceptes básics i el proces de l'Optimització. Adquirir coneiximents básics sobre les técniques d'intervenció evolutiva i educativa. Coneixer, analitzar i avaluar l'estructura, els continguts i l'aplicació d'alguns programes d'intervenció en el desenvolupament humà en l'área biológica, cognitiva, personal i social. |
URL de Fitxa |