Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
Part teòrica examen objectiu Pràctiques es llevaran a terme en grups d'entre 3 i 5 alumnes i seran tutorizadas per la professora de la matèria. La pràctica conclourà amb un informe. En la pràctica es realitzarà la planificació de l'avaluació d'un programa. |
Bibliografia |
Alvira, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. CIS. Madrid Ballart, X. (1992). ¿Cómo evaluar programas y servicios públicos? Madrid: Ministerio para las administraciones públicas. Fernandez-Ballesteros (ed.). (1995). Evaluación de programas: Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid: Síntesis Hawe, P y Degelin, D. (1993). Evaluación en promoción de la salud. Mason. del Comportamiento. Cadiz, noviembre. Pérez-Llantada, M.C. y López de la Llave, A. (1999). Evaluación de programas de salud y servicios sociales: Metodología y Ejemplos. Madrid: Dykinson. |
Continguts |
I CONCEPTES BÀSICS 1 El cicle d'intervenció social i avaluació. 2 Qüestions conceptuals bàsiques en avaluació de programes: Què és avaluació de programes.3 El procés d'avaluació de programes. 4 La utilització de l'avaluació de programes II METODOLOGIA 5 Procediments d'arreplegada d'informació en avaluació de programesqualitatiu 6 Dissenys d'avaluació de programes 7 Anàlisi de dades: Les escales de mesura.III APLICACIONS 8 Avaluació de programes en distints àmbits d'aplicació. Avaluació de programes en servissis socials. Avaluació de programes en educació. Avaluació de programes de salut. |
Objetius |
Aprenentatge de coneixements bàsics sobre disseny i avaluació de programes. Aprenentatge de les habilitats necessàries per a planificar una avaluació de programa en les àrees de la titulació de psicologia. Connexió i aplicació d'altres aprenentatges referits a matèries relacionades que pugen ser útils. |
URL de Fitxa |