Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12284 Fonaments de Direcció Estratègica - D.CC.EMPR.2000-ONTI-


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
Professor responsable
F7096 - JOSE ANTONIO HERRERO PASCUAL
Met. Docent
Sessions de teoria:mètodes expositius
Pràctiques:mitjans didàctics més participatius com el mètode del cas,alguns exercicis,treballs monogràfics individuals i en grup-les conclusions dels quals s'hauran d'exposar i discutir a l'aula-, lectures,comentari de vídeos i utilització d'internet
Met. Avaluació
Dos components.
70%: Conjunt de preguntes tipus test, teòriques i pràctiques i preguntes d'assaig teòriques
30%: Avaluació contínua (amb o sense assitència). Valoració de les pràctiques lliurades i de les aportacions fetes al llarg de les sessions pràctiques de l'assignatura.
Bibliografia
Guerras, L. A. y Navas, J. E. (2007): La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y aplicaciones, Thomson Civitas, Madrid, 4ª edición.

Guerras L. A. y Navas, J. E. (2008): Casos de Dirección Estratégica de la Empresa, Thomson Civitas, Madrid.

Hitt, M. A.; Ireland, R. D. y Hoskisson, R. E. (1999): Administración Estratégica. Conceptos, Competitividad y Globalización, Thompson, México, 3ª edición.

Johnson, G.; Scholes, K. y Whittington, R. (2006): Dirección Estratégica, Pearson, Madrid, 7ª edición.

Menguzzato, M. y Renau, J. J. (1991): La Dirección Estratégica de la Empresa. Un Enfoque Innovador del Management, Ariel, Barcelona.
Continguts
Tema 1. Estratègia i direcció estratègica
1.1. Introducció: Alguns conceptes clau en Direcció Estratègica
1.2. Estratègia: concepte, components i nivells
1.3. El procés de la Direcció Estratègica.
1.4. Perspectives alternatives del desenvolupament estratègic.

Tema 2. Anàlisi de l'entorn
2.1. Anàlisi de l'entorn general.
2.2. L'entorn competitiu: forces competitives bàsiques i grups d'interès externs.
2.3. Grups estratègics.

Tema 3. Anàlisi interna de l'empresa
3.1 Anàlisi funcional
3.2 Anàlisi de la cadena de valor
3.3 La utiltizació dels recursos: Llindar de rendibilitat i anàlisi dels alçaments
3.4 Anàlisi dels recursos i capacitats

Tema 4. Models d'analisi estratègica
4.1. Els models d'anàlisi estratègica: utilitat i limitacions.
4.2. Models per a una activitat: efecte experiència, cicle de vida i FAFO.
4.3. Models per a organitzacions multiactivitat: matrius de negocis o activitats. Concepte, tipus, utilitat i limitacions.

Tema 5. Tipus d'estratègia
5.1. Estratègies competitives genèriques. El rellotge estratègic.
5.2. Estratègies segons sectors.
5.3. Estratègies segons el cicle de vida de l'empresa: estratègies de creixement.
5.4. Estratègies segons el cicle de vida de l'empresa: estratègies de estabilitat i supervivència.
5.5. Avaluació de l'estratègia.
Objetius
L'objectiu bàsic d'aquesta assignatura és establir el procés de Direcció Estratègica com el procediment guia de direcció d'empreses vàlid per als entorns actuals. És per aixó que es busca proporcionar a l'estudiant una visió estratègica de l'empresa i de l'entorn, delimitant les fases de la Direcció Estratègica i fent un especial èmfasi en l'anàlisi i la formulació de l'estratègia empresarial. També és procura promoure entre l'alumnat una actitud estratègica.
URL de Fitxa