Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Comercialització i Investigació de Mercats |
Professor responsable |
G8292 - ANTONIO CARLOS CUENCA BALLESTER |
Met. Docent |
Classes teòriques: explicacions del professor, estudi de la bibliografia bàsica, i participació dels estudiants. Classes pràctiques: desenrotllament en l'aula dos investigacions de mercat proposades pel professor. Podràn desenrotllar-se individualment o per grups. |
Met. Avaluació |
L'avaluació final constarà d'una prova única escrita que inclourà preguntes curtes, de desenrotllament, i de reflexió i anàlisi, suposant el 65% de la qualificació final, i de preguntes aplicades amb un pes del 35%. |
Bibliografia |
- Temes del 1 al 7: Miquel, S.; Bigné, E.; Lévy, J-P.; Cuenca, A.C. y Miquel, Mª.J. (1997) Investigación de Mercados. McGraw Hill, Madrid i Zikmund, W.G. (2003): Fundamentos de investigación de mercados. Madrid: Thomson. - Temas 8 i 9: Material docente proporcionado por el profesor. - Tema 10: Aedemo (2000): La investigación en marketing. Aedemo. Madrid. - Trespalacios, J.A.; Vázquez, R. y Bello, L. (2005): Investigación de Mercados. Métodos de recogida y análisis de la información para la toma de decisiones en marketing. Thomson. Madrid |
Continguts |
El programa de l'assignatura s'organitza en quatre parts: PARTE I. FONAMENTS DE LA INVESTIGACIÓ DE MERCATS Tema 1. Investigació de mercats i màrqueting Tema 2. Proceso d'investigació de mercats PARTE II. DISSENY DE LA INVESTIGACIÓ I ARREPLEGADA D'INFORMACIÓ Tema 3. Mètodes qualitatius d'arreplegada d'informació Tema 4. Mètodes quantitatius d'arreplegada d'informació Tema 5. Diseño del qüestionari (I): Plantejament general Tema 6. Diseño del qüestionari (II): Escales de mesura Tema 7. Mostratge i treball de camp. PARTE III. ANÀLISI DE LA INFORMACIÓ Tema 8. Anàlisi bàsica de la informació i anàlisi de la varianza. Tema 9.Anàlisi de components principals i anàlisi cluster PARTE IV. PRESENTACIÓ DE RESULTATS Tema 10.Elaboració de l'informe |
Objetius |
L'objectiu genèric del present programa és proporcionar a l'estudiant els coneixements relatius a la disciplina d'investigació de mercats, des d'una perspectiva teòrica i aplicada, com a instrument orientat al desenrotllament d'accions de màrqueting. Es pretén així que els estudiants arriben a comprendre la necessitat i utilitat de la Investigació Comercial dins de l'àmbit de la Dirección Comercial i en qualsevol procés de presa de decisions dins de l'organització. EL PROGRAMA DE LA ASSIGNATURA ESTA COM UN ARXIU ADJUNT EN L'ULTIM APARTAT DE LA FITXA TECNICA |
URL de Fitxa |