Center |
Faculty of Economics |
Departament |
Economic Analysis |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Theory class attendance and participation in practical classes. Coordinator: Ramiro Reig |
Met. Avaluació |
Final examination - - |
Bibliografia |
Manuales de la asignatura: VALDALISO, J.M. y LÓPEZ, S. (2000): Historia Económica de la empresa. Barcelona, Crítica y J. L. GARCIA RUIZ y G. NUÑEZ (1998): Curso de historia de la empresa. Madrid, Síntesis. El marco conceptual. M. SANTOS REDONDO, Los economistas y la empresa, aconsejable para conocer las distintas interpretaciones de la función empresarial.- L. PUTTERMAN, Naturaleza económica de la empresa, antología de textos clásicos. La referencia obligada. A. CHANDLER, La mano visible. |
Continguts |
The final objective is to acquire a historical perspective on managerial strategies learning how to take into account the complexity of intervening elements. PROGRAM: CHAPTER I. - Theory and history of companies. CHAPTER II. - The birth of the modern company. CHAPTER III. - Technology and companies. CHAPTER IV. - Tradition and change. CHAPTER V. - Work organization: Rationalization and control. CHAPTER IV. - Company and marketing: Logo, publicity, distribution and post-sale service |