Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12213 Estratègia de Màrqueting - PROGRAMA DE DOBLE TÍTOL DRET-ADE


Centre
Facultat de Dret
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
1. Classes teòriques. Es basaran en les explicacions del professor i en l'estudi dels manuals bàsics que es recullen en la bibliografia.
2.Classes pràctiques. Amb una participació activa de l'estudiant, i sota la direcció del professor, es desenvoluparan exercicis, casos etc.
Met. Avaluació
Calificació final: teoria 65% i pràctica 35%
Examen de teoria: Fins a 6.5 punts
Examen pràctic: Fins a 2 punts
Treballs i participació a classe: Fins a 1.5 punts
Bibliografia
Santesmases, M. (2004). Marketing. Conceptos y Estrategias. 5ª ed. Pirámide. Madrid.
Kotler, P.; Armstrong, G., Cámara, D. y Cruz, I. (2004). Marketing. 10ª ed. Pearson Educación, S. A. Madrid.
Munuera, J. L. y Rodríguez, A. I. (2002). Estrategias de marketing. Teoría y Casos. Pirámide. Madrid.
Ferrell, D.C.; Hartline, M. y Lucas, G. (2002): Estrategia de marketing. 2ª. ed. Thomson. México.
Cravens, D. W. y Piercy, N. F. (2006): Strategic Marketing. 8ª ed. McGraw-Hill/Irwin. N.Y.
Aaker, D. A. (2005). Strategic Market Management. 7ª ed. John Wiley & Sons, N.Y.
Continguts
El programa de l'assignatura ha estat organitzat en cinc parts:
Part I. Màrqueting estratègic i direcció estratègica
Part II. Anàlisi estratègic de la situació
Part III. Disseny d' estratègies de màrqueting
Part IV. Desenvolupament de programes de màrqueting
Part V. Implantació i direcció de la estratègia de marketing
En la primera part s'analitza el marc contextual de la matèria. La segona part del programa, suposa un punt d´inici per a l´adecuada elaboració del pla de màrqueting, abordant l'estudi dels clients, el mercat, l'entorn i els competidors, així com l'anàlisi intern de l'empresa i les bases necessaries per a la determinació i selecció dels objectius de marketing estratègic. La tercera part aborda las diversas estratègies de marketing a disposició de l'empresa a nivell corporatiu, de producte-mercat i de producte. La quarta part aborda les estratègies d'oferta relatives a marca, producte, preu i servicis, així como les de acostament fisic i psicològic als clients, per a l'eixida al mercat, mitjançant la distribució i la comunicació. Finalment la cinquena i última part analitza les formes d'organització, execució i control de les activitats de màrqueting i el desenvolupament del màrqueting de relacions i màrqueting intern per a aconseguir relacions a llarg terme amb els clients i l´orientació al mercat de tota l´organització.
Objetius
L'objectiu genèric d'aquest programa és proporcionar a l'estudiant una visió més àmplia de la disciplina del màrqueting, adoptant-ne una visió estratègica i analitzant-ne les possibilitats d'aplicació al món empresarial.
Així mateix es persegueix que l'estudiant siga capaç de desenvolupar un pla de màrqueting estratègic, sent conscient de la dificultat que això implica i la necessària interrelació exigida de tots els coneixements que ha anat aprenent des de l'inici de la seua carrera universitària.
URL de Fitxa