Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras' |
Professor responsable |
M9012 - CRISTINA VILLAR GARCIA |
Met. Docent |
Els continguts teòrics seran exposats mitjançant lliçò magistral. A les sessions pràctiques es discuteixen casos, exercicis i lectures, es prepara un treball final i es comenten videos i conferències d'empresaris, directius o professors d'altres universitats convidats |
Met. Avaluació |
L'examen constituirà el 70% de la qualificació final, i estarà format per un test (40%) i per preguntes de desenvolupame(30%).Caldrà superar cadascuna de les parts per separat. L'avaluació continuada suposarà el 30% de la qualificació (5% assistència, 5% participació i 20% casos i treball final |
Bibliografia |
Pla, J. i León, F. (2004): Dirección de Empresas Internacionales, Madrid: Pearson - Prentice Hall. Bibliografia complementària: Barlett, C.A. i Ghoshal, S. (1989) Birkinshaw, J. M. i Hood, N.: (1998)-Bonache, J. i Cabrera, A. (2002) Bonache, J. i Pla, J. (2002)-Canals, J. (1994)-Davidson, W. H. i P. Haspeslagh, (1982)-Durán, J. J. (1999)-Durán, J. J. (2001)-Grant, R. (1996)-Harzing, A (2000)-Hedlund, G. (1986)-Hood, N. (2003)-Jarillo, J. C. i Martínez, J. I. (1990)-Johanson, J. i Vahlne, J. E. (1977)Johanson, J. i Wiedersheim-Paul, F. (1975) Kogut, B. i Singh, A. (1988)-León, F. (2001)-Mead, R. (2001)Menguzzato, M. (1995)-Navas, J.E. i Guerras, L.A. (1996) Pla, J. (1999a, b)-Pla, J. i Suárez, S. M. (2001) Ronen, S. i Shenkar, O. (1985)-Root, |
Continguts |
Part I. Entorn i empresa internacional Tema 1. La Globalització de l'Economia Tema 2. Les empreses en l'Economia Global Tema 3. La decisió d'entrada als mercats internacionals Part II. Direcció d'Empreses Internacionals Tema 4. L'Organització de l'Empresa Multinacional Tema 5. Les Filials Exteriors Tema 6. L'àmbit cultural en la direcció d'empreses internacionals Tema 7. Els recursos humans a les empreses multinacionals Tema 8. Empreses multinacionals espanyoles |
Objetius |
Comprendre l'entorn global en el que evolucionen les empreses internacionals. Analitzar els motius que porten a les empreses a internacionalitzar-se. Revisar les distintes teories que en justifiquen l'aparició. Conèixer les distintes possibilitats d'expansió i el procés d'internacionalització. Identificar les estratègies i configuracions estructurals alternatives que poden adoptar. Entendre la influència que la cultura dels països d'acollida pot tenir sobre les estratègies i el funcionament de les empreses. Introduir les distintes formes de fer negocis als diversos me |
URL de Fitxa |
http://www.valencia.edu/deintern/Ppal.htm |