Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12191 Direcció Comercial I - D.CC.EMPR.2000-VAL-


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
H5150 - CARMEN PEREZ CABAÑERO
Met. Docent
Les classes teòriques es basaran fonamentalment en les explicacions del professor i en l'estudi dels manuals bàsics arreplegats en la bibliografia. Les classes pràctiques es basen en la resolució de casos, exercicis així com en el desenvolupament d'un treball en equip.
Met. Avaluació
1.Se evaluará el temario en su totalidad, con el mismo tipo de pruebas para todos los grupos de matrícula.
2.La nota final del curso se obtendrá como una media ponderada de la calificación obtenida en la teoría (65%) y en la práctica (35%) siendo necesario superar cada parte
Bibliografia
Bibliografía bàsica:
Kotler, P.; Cámara,D.; Grande, I. i Cruz, I. (2000): Dirección de Marketing. Edición del milenio. 10ª ed. Pearson, Madrid.
Mollá, A. et al. (2000): Coneixements Bàsics de Màrqueting. Publicacions de la Universitat de Valencia.
Santesmases, M. (1999). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide. Madrid.

Bibliografía complementària:
Lambin, J.J.(1995): Marketing Estratégico. McGraw-Hill, Madrid.
Vázquez, R. i Trespalacios, J.A. (1998): Marketing: Estrategias y Aplicaciones Sectoriales. Civitas. Madrid.
Burk, M. (2003). El Plan de Marketing. Guía de referencia. Pearson, Madrid
Continguts
El contingut del curs s'estructura en tres parts. La primera d'elles, LA DIRECCIÓ DE MÀRQUETING, té com a finalitat introduir l'alumne en la noció de màrqueting, el seu paper en la satisfacció de les necessitats humanes, la seua naturalesa i abast, i les seues ferramentes per a satisfer el client per mitjà de l'entrega de valor, qualitat i servici. També analitza la funció que desenvolupa el màrqueting tant en el context econòmic com en l'àmbit de l'empresa La segona part, ANÀLISI DE MÀRQUETING, perseguix fer comprendre la necessitat informació per al desenvolupament de la gestió de màrqueting i la forma en què s'organitza este procés. Així mateix, considera la importància de l'entorn en l'estratègia empresarial i analitza els fonaments relatius a la demanda i les seues implicacions amb la gestió de màrqueting, així com la importància de l'estudi del comportament del consumidor i del comportament de compra de les organitzacions per a les decisions de màrqueting!
. La tercera part DECISIONS DE MÀRQUETING perseguix fer prendre consciència a l'alumne de la importància de les decisions de segmentació del mercat, per a identificar mercats objectiu, i del posicionament en ells per a satisfer-los.
Objetius
L'objectiu genèric de la matèria Direcció Comercial I és facilitar a l'alumne informació sobre els coneixements bàsics de màrqueting. De manera específica es proposa l'objectiu d'introduir a l'alumne en l'àmbit del màrqueting, permetent que es familiaritze amb conceptes com a demanda, comportament del consumidor, mercat, segmentació, posicionament, investigació de mercats o pla de màrqueting. Tots ells rellevants en la definició d'un escenari en el marc de la qual es prenen les decisions de màrqueting
URL de Fitxa