Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12175 Canals de Comercialització - GEDE 2003-TP-


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
La lliçó magistral serà el principal mètode d'ensenyança en les classes teòriques. en les sessions pràctiques es treballarà de forma individual o en xicotets grups, aplicant:El mètode del cas;La investigació independent amb supervisor; Les visites a empreses.
Met. Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà de manera independent per a la part teòrica i la pràctica, procedint posteriorment a conjugar ambdós per a obtindre una qualificació única. És necessari aconseguir una puntuació de 5 sobre 10 en cada una de les parts perquè estes amitjanen.
Bibliografia
CASARES, J. i REBOLLO, A. (2005). Distribución Comercial. Thomson. Civitas. Madrid. 3ª ed.
DE JUAN, M.D. (2005). Comercialización y Retailing. Distribución comercial aplicada. Pearson. Prentice Hall. Madrid.
DIEZ DE CASTRO, E. (2004). Distribución Comercial. McGraw Hill. 3 ed. Madrid.
MIQUEL, S.; PARRA, F.; LHERMIE, C. i MIQUEL, M.J. (2006). Distribución Comercial. ESIC Editorial. Madrid. 5ª ed.
PELTON, L.E.; STRUTTON, D. i LUMPKIN, J.R. (2005). Canales de Marketing y Distribución Comercial. Un enfoque de administración de relaciones. Mc Graw Hill. 2ª ed.
VÁZQUEZ, R. i TRESPALACIOS, J.A. (2006). Estrategias de Distribución Comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas. Thomson. Madrid.
Continguts
Programa Sintètic
Primera Part.- Les funcions del canal de comercialització
Tema 1. L'àmbit de la distribució comercial
Tema 2. El canal de comercialització: funcions i tipus
Tema 3. Les formes d'organitzar el canal de comercialització

Segona Part.- Els components del canal de comercialització
Tema 4. Els intermediaris majoristes
Tema 5. Els intermediaris detallistes
Tema 6. El comportament del comprador i el mercat espacial
Tema 7. La gestió del comerç detallista I: assortiment i merchandising
Tema 8. La gestió del comerç detallista II: preu i promoció
Tema 9. El servici, la gestió de la qualitat i la satisfacció

Tercera Part.- El desenvolupament i la gestió del canal de comercialització: planificació, coordinació i control
Tema 10. El disseny i la selecció del canal de comercialització
Tema 11. Les relacions en el canal: lideratge, confiança, compromís i conflicte
Tema 12. La distribució física
Objetius
.Transmetre de forma clara el sentit del programa, des d'una doble visió de la distribució com a funció empresarial i sector d'activitat, entenent la importància de cada una de les seues parts, coneixent la terminologia, l'objecte i els camps d'estudi de la disciplina, i identificant els seus mètodes, tècniques i procediments;
2.Interpretar i concloure sobre els principis, mètodes, etc. anteriorment assenyalats, explicant la funció de la distribució comercial en la societat i el seu paper en l'activitat econòmica
URL de Fitxa