Centre |
Facultat de Dret |
Departament |
Anàlisi Econòmica |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
Bibliografia |
Bibliografia Bàsica Pindyck, Robert. S. y Rubinfeld, Daniel L. (2009) Microeconomía. Madrid: Pearson Education, S. A. (sèptima edició). Bibliografia Complementària Frank, R. H. (2001) Microeconomía y conducta. McGraw-Hill. Katz, M. L. y Rosen, H. L. (1994) Microeconomía, Addison-Wesley Iberoamericana. Krugman, P. and Wells, R.(2006) Introducción a la Microeconomía. Editorial Reverté. Laidler, D. y Estrin, S. (1995) Microeconomía, Prentice Hall (quarta edició). Nicholson, W. (2006) Microeconomía Intermedia y aplicaciones. Thomson Editores Spain (novena edició). Varian, H. (2003) Microeconomía intermedia: Un enfoque actual. Antoni Bosch Ed. (quinta edició). |
Continguts |
Tema 1. La maximització dels beneficis i l'oferta competitiva (I). 1.1 Els supòsits dels mercats competitius. 1.2 La maximització dels beneficis. 1.3 L'elecció del nivell de producció a curt termini: la corba d'oferta de l'empresa competitiva. 1.4 La corba d'oferta del mercat a curt termini. Tema 2. La maximització dels beneficis i l'oferta competitiva (II). 2.1 L'elecció del nivell de producció a llarg termini: la corba d'oferta de la indústria competitiva. 2.2 L'excedent del productor 2.3 L'efecte d'un impost o d'una subvenció. Tema 3. El poder de mercat: el monopoli. 3.1 El monopoli: la decisió de producció del monopolista. 3.2 El monopoli multiplanta. 3.3 El poder del monopoli i les seues fonts. 3.4 Costos socials del poder de monopoli i regulació de preus. 3.5 La discriminació de preus. Tema 4. La competència monopolística i l'oligopoli. 4.1 La competència monopolística. 4.2 L'oligopoli amb producte homogeni. 4.3 El model de Cournot. 4.4 El model de Stackelberg. 4.5 La competència basada en preus: Bertrand. 4.6 Competència enfront de col?lusió: el dilema del presoner. Tema 5. Els mercats de factors. 5.1 La demanda competitiva d'un factor. 5.2 El monopsonio. 5.3 El monopoli bilateral 5.4 L'oferta de factor a una empresa. |
Objetius |
Un dels objectius generals de l'assignatura és oferir als estudiants un enfocament exhaustiu, encara que accessible, de la microeconomia moderna. Volem transmetre-li que la seua comprensió és determinant en la presa de decisions empresarials, en l'elaboració de les polítiques econòmiques i, en general, en el coneixement de com funciona l'economia moderna. Per a aconseguir este objectiu s'oferiran explicacions intuïtives dels principals resultats del models que es plantegen. |
URL de Fitxa |