Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de la Llengua i la Literatura |
Professor responsable |
F9122 - VICENT MIRALLES MARTI |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
L?avaluació final del curs tindrà en compte: --La competència lingüística i comunicativa de l?estudiant, tant oral com escrita --El nivell aconseguit en l?adquisició de coneixements i habilitats específiques de la matèria --El domini de mètodes, tècniques i altres capacita |
Bibliografia |
A.A.D.D.: 1995, Actes del 1er. Congrés de l?Escola Valenciana. Federació Escola Valenciana. València A.A.D.D.: 1990, Didáctica de las segundas lenguas. Estrategias y recursos. Aula XXI/ Santillana, Madrid. A.A.D.D.:1999, Ensenyament de llengües i plurilingüisme. I Congrés Internacional de Didàctica de la llengua i la literatura. Universitat de València. A.A.D.D.: 1996, Estudios sobre la adquisición del castellano, |
Continguts |
1. Contacte de llengües i conflicte lingüístic Bilingüisme, diglòssia i substitució lingüística Repercussions en lÆàmbit escolar 2. Política lingüística i ensenyament Abast del concepte Models dÆactuació a lÆEstat Espanyol Llengües i ensenyament a la Comunitat Europea 3. LÆEducació bilingüe: models i principis psicopedagògics Situacions de submersió lingüística Programes de transició Programes de manteniment Programes dÆimmersió 4. Els programes dÆimmersió Context pedagògic i context social Models dels diferents programes dÆimmersió Característiques i disseny 5. La legislació lingüística al País Valencià Panorama històric La Llei dÆÚs i Ensenyament del Valencià Directrius aplicades al món escolar en matèria lingüística |
Objetius |
Conéixer les conseqüències de les situacions de contacte de llengües en el sistema educatiu. Descobrir les dificultats i les possibilitats d?una escola i d?una societat amb dues llengües oficials. Comparar el cas valencià amb altres models a nivell estatal i internacional. Conéixer els principals models d?educació bilingüe. Conéixer la legislació bàsica que regula la incorporació de les llengües en el nostre sistema educatiu. Valorar la diversitat lingüística com a factor d?enriquiment personal i alhora d?integració social. |
URL de Fitxa |