Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Teoria de l'Educació |
Professor responsable |
H3529 - RAFAEL CERDA CAPUZ |
Met. Docent |
El desenvolupament d?aquesta assignatura s?impartirà, al llarg de 30 setmanes, amb dues sessions setmanals de 2 hores teòriques. |
Met. Avaluació |
Els criteris d?avaluació són els següents: -Capacitat de exposició ordenada, sistemàtica i documentada dels continguts de la assignatura. -Domini de la terminologia específica i precisió conceptual. -Elaboració personal, crítica i fonamentada d?allò aprés. -Claredat expositiva |
Bibliografia |
Bàsica: Catecismo de la Iglesia Católica. Madrid, 1992. Biblia Complementària: Documentos del Vaticano II. B. SESBOÜÉ, Creer. Invitación a la fe católica para los hombres y las mujeres del s. XXI. Madrid, 2000. EQUIPO EDEBÉ, La enseñanza religiosa escolar, Barcelona, 1997. |
Continguts |
1.INTRODUCCIÓ I. LA PROFESSIÓ DE FE 2.L?HOME CAPAÇ DE DÉU 3.DÉU ES DONA A CONEIXER A L?HOME La revelació de Déu. La transmissió. La sagrada Escriptura 4.LA RESPOSTA DEL HOME A DÉU. CREC. CREIEM 5.CREC EN DÉU PARE Déu Pare. La santíssima Trinitat: Pare, Fill i Esperit Sant. Creador i totpoderós. El problema del mal 6.L?HOME CREAT A IMATGE DE DÉU, PER A LA FELICITAT. LA CAIGUDA. EL PECAT ORIGINAL 7.CREC EN JESUCRIST La vida històrica de Jesús. Vida pública: miracles i discursos. La seua passió, mort i resurrecció. Lectura teològica: El Fill de Déu encarnat. La salvació 8.CREC EN L?ESPERIT SANT. LA SANTA ESGLÉSIA CATÒLICA Poble de Déu; Cos de Crist; Temple del Esperit Sant: comunió. Una, santa, catòlica i apostólica. Constitució de l?Església. Maria, Mare de la Església 9.LA RESURRECCIÓ DE LA CARN I LA VIDA ETERNA II. LA CELEBRACIÓ DEL MISTERI CRISTIÀ 10.ECONOMIA SACRAMENTAL: LITURGIA I SAGRAMENTS III. LA VIDA EN CRIST 11. DIGNITAT DE LA PERSONA HUMANA. LA VIDA QUE LI ÉS PRÒPIA 12. LA COMUNITAT HUMANA 13. EL CAMÍ DE LA SALVACIÓ. LLEI I GRÀCIA 14. ELS DEU MANAMENTS 15. LA PREGÀRIA CRISTIANA |
Objetius |
- Capacitar i preparar professors pedagògicament i didàctica que garantisquen una formació religiosa i moral catòlica de qualitat. - Situar i identificar l'ensenyament religiós escolar des de la seua pròpia peculiaritat en el conjunt de l'activitat educativa de l'escola. - Estudiar i clarificar les finalitats, objectius i continguts de l'ensenyament religiós escolar en Infantil i Primària. -Articular de la fe amb el conjunt dels sabers. -Aprofundir en la dimensió moral de la persona a la llum del missatge cristià i plantejar l'educació en valors cívics i ètics des de la perspe |
URL de Fitxa |