Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Exposició de temes i discussió dels mateixos. Pràctiques al llarg del curs, individualment i en equip , així com elaboració de documents de planificació, en especial una unitat didàctica. Iniciació a la investigació a l'aula. Se seguirà l'actualitat escolar a partir dels mitjans de comunicació. |
Met. Avaluació |
L'avaluació guardarà proporció amb la relació de crèdits teòrics i pràctics que el BOE estableix per a l'assignatura. És imprescindible superar satisfactòriament tant la teoria com la pràctica per a aprovar l'assignatura. |
Bibliografia |
Cada professor indicarà les referències bibliogràfiques amb detall. |
Continguts |
1. ENSENYAR EN EL SISTEMA EDUCATIU. 1.1. Fonaments de l'educació 1.2. Fonaments de la didàctica. Els processos d'ensenyament i aprenentatge. 1.3. Fonaments del currículum. 2. DISEÑO I DESENVOLUPAMENT DEL CURRÍCULUM. 2.1. Els elements del currículum. 2.2. Els nivells de concreció curricular. 2.3. Les decisions en la planificació de l'ensenyament. 3. L'ENSENYAMENT A L'AULA. 3.1. La interacció a l'aula. 3.2. El clima de classe. |
Objetius |
- Conèixer i utilitzar el llenguatge específic de l'assignatura - Reflexionar sobre el treball d'ensenyar i prendre postura davant de les distintes aproximacions i perspectives d'estudi de l'ensenyament - Disposar-se per a integrar i donar sentit a les distintes assignatures del pla d'estudis - Desenvolupament personal i professional com a mestres - Conèixer exemples de bona pràctica escolar - Elaborar programacions a distints nivells de concreció, incloent l'avaluació |
URL de Fitxa |