Inicio > Primer y segundo ciclo > Titulación > Asignatura > Ficha técnica

Ficha técnica de una asignatura en una titulación

13176 Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural - M.EDUC.INFAN.00-ONT-


Centro
Facultad de Magisterio
Departamento
Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
Profesor responsable
G6121 - VICENTE SANJOSE LOPEZ
Met. Docent
Met. Avaluació
- -
Bibliografia
Bibliografía:
-GARCES, J. 1989. "VALORES HUMANOS". NAU LLIBRES, VALENCIA.
-CHALMERS,A.F.1984. "¿QUE ES ESA COSA LLAMADA CIENCIA?" S XXI Madrid.
-SAGAN, C. 1995."EL SUTIL ARTE DE DETECTAR CAMELOS" EN : "EL MUNDO Y SUS DEMONIOS. LA CIENCIA COMO UNA LUZ EN LA OSCURIDAD". :PLANETA, MADRID. PP 229-242.
-SANJOSE, V.1997 "LA ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS Y LA EDUCACION CIENTIFICA"" Conferencia sin publicar. Universitat de València.
-SAVATER, F. 1997. "EL VALOR DE EDUCAR". ARIAL: BARCELONA
-STENHOUSE, L. 1997 "EDUCACION Y CULTURA". PUBLICACIONES M.C.E.P., SEVILLA.
-WAGENSBERG, J. 1999."CIENCIA, ARTE Y REVELACIÓN" EN: "IDEAS PARA LA IMAGINACION IMPURA. 53 REFLEXIONES EN SU PROPIA SUSTANCIA. TUSQUETS, BARCELONA.(COLECCIÓN MATEMATICAS, Nº 54, PP 8
Continguts
CONTINGUTS

1.-LÆEducació i la Didàctica: conceptes, diferencies. Les necessitats de
formació dÆun educador. Diferents classes dÆensenyament. La importància dels
valors en lÆeducació. Els valors en el curriculum ocult.
2.-El concepte de Medi natural, social y cultural. La ciència com forma de
coneixement humà i com part de la cultura compartida. LÆestructura conceptual,
procedimental y axiològica del Medi natural, social y cultural.
3.-Possibilitats educativas del Medi natural, social i cultural. ¿Què pot
aportar lÆ àrea a lÆeducació dels ciutadans? El valor de lÆeducació científica.
4.-LÆaprenentatge infantil i els seus problemes en aquesta àrea de coneixement
Esquemes conceptuals dels nens per explicar els fenòmens naturals i socials.
Característiques dels esquemes conceptuals alternatius. Exemples: Tècniques per
explicitar les idees prèvies. LÆensenyament del Coneixement del Medi:
estratègies no fructíferes, el conflicte cognitiu, lÆexperimentació i
manipulació de materials, jocs educatius, ... El rol del professor i el rol
dels alumnes: diferents models.
5.-Els currícula escolars de Coneixement del Medi. Els objectius generals de
lÆEducació Primària e infantil. Distribució dels continguts en els diferents
cicles de Primària e infantil. Els objectius terminals. An&